Saturday, May 8, 2010

BILA AKU SHOPPING...

Macam yang pernah aku tulis sebelum ni..aku kan suka window shopping...tapi hehehe biasanya aku membeli..xde nye nk tengok2..Bila dah hbs kumpul barang2 yang nk dibeli...macam biasa la pegi kat kaunter..nk bayar..

Haa aku paling x suka bila jumpa customer yang bayar pakai credit card..hmm walaupun credit card tu mmg function nk memudahkan kita nk bayar tanpa perlu bawa wang berkepuk2..tapi aku xsuka tunggu time nk dapat confirmation resit tu..aku rasa meluat(padahal sbenanya aku ni x suke menunggu..penantian kan satu penyiksaan).ntah napa tah..mmg alergik btol la kalo aku jumpa situasi mcm ni..leceh btol la...

Aku pun x suka bila cashier tu nk scan harga, tapi barang yang nk di'scan' tu xde tag harga...Ini lagi hangitttt..mmg bikin panas la...customer tu patut alert la..barang tu ada tag harga ke x..ini main sauk jer..belek2 la sket,selain belek expired dated,tengok skali ada tag harga ke x.. Bila dah xde tag harga, mesti barang tu x ble scan..haa mula la si cashier tu kene plakk g cari rak barang2 tu nk tengok harga dia...ini apa citer ni..kene tunggu lagi..eeee time ni aku mmg dah bengang teeeeramaaaat sangat..

Aku juga x suke bila cashier atau mana2 sales advisor yang layan macam nak x nk jer bila aku tanya..hahaha..bila jd mcm ni kalo ikut sisi jahat aku, rajin jer mulut aku nk sound 'ni nk keje ke x sbenanya ni?' tapi setakat ni aku belum pnh buat la..aiii Awak keje dengan orang..muka tu mau kasi sikit manis la...ni x ...masam jer..kalo nk masam2 atau bengang kerja la dengan barang...erk boleh aku kata mcm tu..??

Hahahah tu la aku kalo shopping..hmm mmg byk la benda yg aku x suke..tapi realiti nya itu la yg berlaku dlm hidup seharian kita ni.

No comments:

Post a Comment