Wednesday, May 12, 2010

KATA2 DARI HATI..

Hmm sementara nk tunggu cite yang aku nk tengok kat tv..ada baiknye aku menconteng2 apa yg patut dalam blog ni..Huh tajuk mcm jiwang2 jer...hahha sebenarnya xde pape pun..Aku kalo nk tulis entry, tajuk aku mmg x tau nk letak apa..tu yang kuar tajuk yg ntah pape tah...kuikuikui

Perkara pertama yg aku nk merepek merapu ni ialah..haa pasal jalan2 raya kat jb ni..lebih tepat sekali jalan2 yang aku guna utk g keje sehari2..Eeee tetiba rasa bengang juga..ye la..lubang sana lubang sini, kopak sana kopak sini..JKR ni x buat keje ke hapa...Lubang tu plakk kalo x dalam x apalah juga..ni x..boleh tahan dalam juga..Habis nk elak..kang kita dah makan jalan orang..silap2 kita boleh tergesel dengan keta orang..Kang kalo dah gesel plakk..satu hal lagi..adoiiii..Nak x nk kadang2 aku terpakse la langgar juga..Aku ingat ni sebab la keta aku tu, bawah bumper dia..penuh dengan calar2..sebab aku langgar lubang tu la..hish.. Lagi satu line kuning tu..dekat2 nk masuk jalan kerumah aku, sepanjang2 jalan tu line kuning..adoiii bila nk jalan aku boleh rasa satu kete bergegar...kuikuikui..memang hangin..

Perkara kedua..hmm (cite dah start kat tv skang ni-tengah iklan skang)kuikuikui pasal kes polis yg tembak budak bawah umur tu kene dakwa..Aku mmg la tersangat x puas hati dengan issue ni.. Ada ke patut kene dakwa?Anggota polis kene dakwa? Aku btol2 x faham la..keluarga budak tu beriya2 sangat nk bawak kes ni ketengah..Kenapa la jd mcm ni..Ke ada pihak yang menangguk di air keruh?Polis tu pada aku x salah la.. Sebab
1. Dia mana tau suspek tu budak bawah umur.Sudah la bawah umur, bawak keta iswara tanpa lesen.
2. Bila nampak polis jer..budak tu terus bawak keta dengan lajunye.. Bak kata kawan dia yang ada bersama, budak tu hanya nk sampai cepat ke rumah time tu) ko nak lari dari apa kalo ko x SALAH??? So kalo dah polis tahan, tapi korang x nk berkerjasama/bentikan keta..memang la patut polis syak yg bukan2.. Tindakan tertembak tu adalah sebagai amaran dari polis..CUma malang x berbau, terkena budak tu..

So, kalo la keluarga budak tu beriya2 nk pertahan kan budak tu..kononnya dia anak yang baik..fikir la elok2 iye ke dia tu anak yang baik?Xfaham la sebab
1. Kalo budak tu anak yang baik, kenapa dia keluar guna pintu belakang dan xde sorang pun family member yg tau budak tu kuar malam2
2. Budak tu dah langgar undang2 sebba drive keta tanpa lesen, still lagi dikatakan baik?

Nasihat aku, terimala apa yang da jadi ni dengan hati yang terbuka.. Da begini takdirnya.. tak payah la nk besar2kan cerita..

Perkara ketiga..(skang nk tengah iklan lagi,hehehe) Pasal pelatih PLKN yang bersalin kat tandas pusat PLKN.. Ini memang haru biru btoll..Macam mana pregnant tapi boleh masuk PLKN?? Habis macam mana plak pelatih ni buat aktiviti lasak..Aku mmg la x penah pegi PLKN.. Xtau apa jenis latihan yang diterima.. Tapi memamg x logik la..sebab
1. Pusat latihan tu..Xkan la xde sorang pun jurulatih ke/pelatih2 ke yang perasan ada orang mengandung kat situ?
2. Budak pompuan tu (boleh ke kalo aku kata bodoh) dah tau awak tu pregnant napa la nk juga masuk PLKN?? Ini aku x tau bini orang ke atau..hmm anak luar nikah..Setahu aku, kalo bini orang (dah kawen) boleh minta tangguh masuk PLKN sebab pregnant.. Kan ada banyak choice lain..

Lepas ni aku memang setuju kalo setiap pelatih PLKN kene buat ujian kehamilan sebelun dibenarkan daftar.. Ketat sket peraturan baru la x jadi macam2 hal..

No comments:

Post a Comment