Thursday, May 6, 2010

PERIHAL LELAKI ZAMAN SKANG

Lately ni mcm selalu aku baca kat paper, lelaki (yang bergelar suami) suka sangat mendera/melakukan keganasan fizikal(haha sejak bila aku guna bahasa ala2 formal ni..heran aku) pada isteri dorang..Mcm baru2 ni kat melaka kalo x silapp..ada ke patut suami dia toreh kemaluan isteri dia!! Konon suami dia kata ada dengar bisikan jin.. AKu x tau la kisah sebenarnya..sebab aku pun bukan la sedara mara si isteri mahupun si suami..tapi bila aku renung2 balik...hmm terfikir gak aku..adakah lelaki skang ni sudah kurang kualiti??

Bukan nk kata apa,tapi cara suami tu bertindak mcm dah xde otak (kalo guna bahasa kasar)..Fikir la dulu sebelum bertindak..Ini tak..main terjah jer...ish2..Bila masuk bab2 konon2 dgr bisikan jin la..suara halus la...Macam x logik pun ada gakk aku ingat...Tapi kat metro, ustaz Haron din kata mmg ada bisikan2 seumpama ni..Yang penting kita ni kene la kuat iman..dan tingkatkan ibadah supaya kita dijauhkan dari benda2 yg mcm ni.

Benda yang lebih penting, yang tetiba aku rasa tersangat la heran lagi mengejutkan...kenapa ehh..lelaki skang ni boleh jadi ganas seganas2nya? Macam ada kes gak yg aku baca-sebab cemburu isteri cakap2 kat hp dengan lelaki, suami dia terus rampas hp and pijak2 isteri sampai mati..Ini lagi haru...Smpai meninggal si isteri dibuatnya.. Apa nk jadi la suami zaman skang ni ehh...Please la...suami2 kat luar tu..kenang la jasa2 isteri anda...Haii xtau la aku nk kata apa..

Tu la kan..kita pun xsangka...sebelum kawen perangai lain...tup2 lepas kahwin..haaa amik ko...kaki pukul rupanya..susah juga...kadang2 xnampak perangai dia..bila dah tinggal serumah baru la terserlah semua..

Moral of the story..kita pompuan2 zaman skang ni..kene la celikk sket..sentiasa la waspada daan jaga2..ceh ye ye jekk..Tapi mmg btol apa yg aku cakap ni...kes2 mcm ni kita boleh amik pengajaran..

No comments:

Post a Comment