Friday, June 25, 2010

HANDPHONE BARU-KEPERLUAN @ KEHENDAK

Entah kenapa lately ni aku macam teringin nak beli handset baru..ha ha Xtau la kenapa...macam best jekk kalo ada handset baru..tapi ye ke? Banyak benda kene consider sebelum aku buat final decision..

Pertama2 sekali, apa sebab aku tetiba teringin nak beli handset baru...Adakah sebab aku tengok orang lain pakai aku pun nak pakai juga, atau pun memang skang ni aku betul2 perlukan handset baru..pening kan??

Yang kedua plakk..model apa yang aku suke..selama ni aku memang pakai handset sony ericsson..dulu2 aku pernah pakai alcatel(handset pertama aku selepas SPM)..pakai nokia(adik aku punya).. Specification pun penting juga..aku guna ke semua function2 yang ada kat model tu..macam 3G ke, kamera ke,tv ke, hah handset yang sekali dengan tv pun dah murah.. atau internet mobile ke..hah, mana satu yang aku pentingkan..

Yang ketiga..haaa budget..berapa yang sanggup aku kuarkan untuk beli handset baru..bab ni yang erk...rasa nak tanggal pale lutut aku..kuikuikui kalo betul2 nak beli, nampak gaya aku kene kumpul duit la..hahaha bawah rm500 ok kot..sebab handset sebelum ni pun aku beli rm500 lebih sket je..(erk..wowowo macam dah confirm nak beli jer)

Begitu lah kisah nye.. keperluan ke kehendak...nak diikutkan handset skang ni still elok lagi..walaupun aku dah pakai lebih setahun.. tapi tu la kan..nafsu...tengok model lain lawa..terasa nak pakai..esok2 kalo ada model yang lagi lawa..haaa nak juga pakai..teknologi pun makin lama makin maju..kalo x ikut kang..ketinggalan la plak...ingat..jalan..mesti kedepan..kuikuikui jangan toleh belakang..ha ha..

Fikir2 jangan x fikir...

No comments:

Post a Comment