Saturday, July 24, 2010

BETOL KE SERVIS KAT PRODUA LAMBAT COMPARE DENGAN PROTON??

HAri ni aku pergi servis keta.Aku dah buat appointment pukul 10, tapi aku tersampai awal plakk sebab lepas hantar adik aku g keje..aku ingat aku sampai sana dalam kol 10.Xsangka aku sampai sana dalam kol 930..Makk aiii terawal la plakk..Sampai sana jer biasa la hari sabtu kan..orang pun dah ramai..Mesti dorang booking seawal kol 8.. Aku sebab dah buat appointment xpayah la nak amik2 nombor giliran..

Tunggu punya tunggu dekat2 setengah jam gak baru nama aku dipanggil.Time tu pukul 1010..kira ok la kan...LEpas siap semua(sesi soal jawab dengan staff produa)..aku pun tunggu la dekat ruamg menunggu..Haa macam biasa la..setiap kali aku g servis keta, memang aku akan bawak novel..Dulu masa 1st time servis & 2nd time servis aku xbawak novel..so tunggu bodoh jer la..tapi lepas2 tu aku mesti bawak novel..kalo x..bosan weii menunggu(aku dah la xsuka menunggu)

Aku tengok2 keta aku dekat 2kali naik jack tinggi tu..ntah hapa tah nama dia..PAstu turun pastu mekanik tu test drive bwk keta aku pegi mana tah..Lepas tu naik lagi jack tu..Kali ni aku tengok dia ketuk2 tayar,goyang2 tayar..Pelikk gak sebab sebelum ni servis xpernah plakk aku tengok mekanik dia g usik2 tayar melainkan bila aku request nk alignment or balancing tayar je..Haa lagi satu aku pun xpernah tengok sebelum ni mekanik tu macm ada buat wiring sket..JAdi aku pelikk la..

Tak boleh tahan lagi..Aku pun kuar la g kat keta then tanya mekanik tu apa prob keta aku..Sebab aku rasa dah lama sangat keta aku jer yang x siap2 lagi..Orang lain dah bersilih ganti..=( Mekanik pun terangkan la dekat aku apa masalah nya..Keta aku tu memang ada bunyi2..Tu yang mekanik tu bgtau dia ada letak grease dekat tayar tu,Aku xtau la apa nama part tu..Bila letak grease sebelah tayar dah ok,ada improve, tapi sebelah tayar plakk still ada bunyi2.. Mekanik tu kata kat aku..dia tengok nama tuan keta ni pompuan..tu yang kene dia check 2-3kali..sebba biasanya kalo keta pompuan dorang akan buat btol2..Ye la pompuan bukan tau sangat hal2 keta..Haha tau pakai jer...

Hmm Habis siap2 semua kol 1 juga la..Perut dah lapa gilerr..Tapi nk sampai ke pukul 1 tu (senang kata nk tunggu keta sampai siap tu punya la lama...)Sampai ada orang yang komplen dekat aku, katanya servis kat proton xde la lama sampai mcm ni..Erk...Sebelum ni aku dengar mydear cakap jer..Tapi skang..ada plakk orang len yang menyokong statement mydear secara tak langsung..Ewah2..Tapi betoll ke servis kat proton cepat??? Xble jadi ni..Ha ha satu hari aku nk try ikut mydear g servis keta la..kuikuikui ye ye jekk...

Time servis keta ni..macam2 gaya orang aku leh tengok..Ada yang bawak satu kuarga g hntr keta g servis...Dengan anak2 yang kecik2 lari2 lagi..fuhh pening2 Tu belum lagi dengan anak yang tumpahkan air ke makanan ke..(maklum la produa ni baik hati lakk sediakan makanan dan minuman)...Pastu ada lakk yang tertdo sampai terlepas nombor..Ada ke patut...NAsib baik la ornag tua.(pakcik2 la) Yang pelikk tu bini dengan anak dia kan ikut sekali,xkan la xdgr nombor kene panggil..Ish2..

Aku kan plan nak pasang side door moulding..Hmm Aku rasa hasrat aku tu kene hold dulu la..Aku still kene fikir masak2 lagi..Haha sabar tak aku?? Lama dah aku pendam hasrat ni..Tapi aku kene consider lagi..Advantage & disadvantage dia...Tunggu la hujung tahun mcm mn..

Sempat la aku review Myvi LE..Hmm biasa jer..bukan leather seat.so aku xde la excited..1st choice aku ialah mesti leather seat..haha Pastu dashboard dia..ada lain sket la..ada bunga2..Hmm conclusion SE aku lagi best..kuikuikui

No comments:

Post a Comment