Wednesday, July 21, 2010

KOTA TINGGI,MODEL BARU,ACCIDENT

Hari ni aku g supplier kat kota tinggi..Aku xpenah sebelum ni drive sendiri pegi kilang supplier kat kota tinggi ni..Selama ni aku just tumpang keta orang dan naik bas je..hahaha ikut rombongan lawatan..Tapi tadi aku drive sendiri pegi sana,follow member2 section lain..Hmm bole tahan jauh la..Jalan dia pun boleh tahan la...(cett rosak le keta aku kalo selalu pegi supplier kat sini) Penat juga drive terasa jauh tu, xsampai2...

Lepas tu tadi aku pun cek la trial run untuk model baru..Aku mcm bengang sikit la juga sebab susah nk fahamkan ornag ynag xreti bahasa ni..Tetiba aku terasa darah aku naik..Dah cantik2 aku tunjuk dalam QP correct procedure ehh still lagi xnak follow.. Apa ke jadah nye..Degil btol la operator tu..Aku rasa kalo aku la jadi leader..memang dah lama kene sekolah dengan aku si operator tu. Ada juga production staff yang baik2 mcm akak apa tha nama dia..ok la,dia bagi kerjasama kalo kita bagi pendapat..So conclusion aku memang xboleh kerja dengan orang hahah ye ye jekk..xde la..aku ni kan ala2 skema jugak..so apa2 pun mesti la ada black & white.Jangan main menonong jer...adeh2

Time makan plakk..haaa kitorang plan nak makan nasi ayam..So aku pegi dulu la dengan member2 lain,tapi kitorang bgtau group satu lagi tempat makan tu..Dorang agreed nak makan kat situ(nasi ayam).Tunggu punya tunggu,sampai kitorang habis makan(licin sebab lapar) group satu lagi xsampai2..So habis makan kitoang patah balik ke kilang, Dengan anggapan may be group satu lagi tu makan tempat lain..Alih2 bila kitorang nk bt u-turn ternampak la member2 group satu lagi dekat dalam balai poliss!! alamak,accident ke..

Haa kitorang terus stop nk tau apa citer..Dah sah la...Accident..tergesel dengan motor, Budak sekolah plakk tu yang bawak...budak pompuan lagi...Ish2..kesian gak kat member aku tu..keta dia bhgn pintu belakang driver pecah cermin, pintu pun rasa kene ketukk tu. Motor budak tu calar2 sikit je..Plus budak tu ada luka kat jari sebab terhentak dekat cermin kawan aku tu..

Benda dah jadi nak bt mcm mn kan..Accident jadi betul2 depan balai...Haa terus masuk balai la...Hmm malang xberbau btol la..Settel tepi jer tadi tu..Tapi aku xpasti la dorang buat repot ke tadi..Moral of the story is...Berhati2 di jalan raya..Kalo sayang kereta..kuikuikui (ye la mydear accident langgar motor,repair keta je dah rm2500.pastu nk bayar motor orang tu..rm1200..mana mau cekau duit maaa..cian kat mydear..)

No comments:

Post a Comment