Friday, August 6, 2010

TRAINING-PRTC (PART 2)

Haa Kali ni aku nk tulis tentang perjalanan aku ke singapore..huhu..sebab training ni company yang arrange, maka untuk jimat kos..dorang arrange sekali dengan transportation..So kitorang berenam(enam orang member yang pegi termasuk aku) pun dihantar oleh driver yang memandu toyota innova..Wowowo ini pertama kali aku naik innova..MPV tu..kuikuikui selalu aku bangkang jer bila mydear kata nak beli MPV ke apa ke..Tapi kali ni tetiba aku rasa suka plakk naik MPV..Orang kata tak kenal maka x cinta..hahahah (habis la aku kene perli kalo mydear tau aku tersuka plakk MPV ni..Weee wiiit..Honda stream....)

Driver yang company arrange tu nampak muda(1st impression aku tengok dia)..Eh eh eh..Ini budak ke hapa? Leh percaya ke? Sekali tengok2 memang budak lagi..22tahun umur..adoiiii Dan yang paling mengejutkan ini adalah 1st time dia pegi PRTC (tai seng avenue)..Selalu dia pegi Changi airport je kot...Alamak...kang ada yang sesat ni kang...Tapi xpe..jalan je la...

MAsuk check kastam malaysia..Fuh..punya la berpusu2 dengan keta denagn moto..tapi nasib baik la juga dah diasingkan antara moto dan keta..kalo x,maunya..celah sana,celah sini...motor dimana2...Sudah la tu..kaunter kastam malaysia ni banyak yang tutup....Haram betol la...Orang nak cepat dorang leh bukak kaunter sikit je kan..Tu pasal la sangkut lama kat kastam malaysia..Pastu da lepas,kene lak lalu jambatan pusing2 ntah apa aku nk describe jambatan tu..Menyusahkan btol la..Buat straight kan senang...jimat masa..ni nak pusing2 jer dah makan 30~40minit...Rugi2..Masa itu emas tau...

Lepas masuk kastam singapore..Dah ok semua(check bonet keta, check muka ntah apa tah lagi) Masuk la singapore..Fuh..dalam hati aku..hmm macam ni rupanya singapore..hahaha selama ni dok tengok kat tv suria jer..skang leh tengok live..Biasa je la..lebih kurang sama je dengan johor ni...Rumah pangsa kiri kanan..Susah nak nampak rumah teres..Tapi binaan rumah pangsa singpore..cantik2..Ala2 eksklusif gitu..Siap ada dibuat parking tingkat lagi..Aku 1st time tengok, rasa impress la sikit..Oooo mcm ni punya konsep pun ada ke..Hmm..mcm ni rupanya..

Ok balik pada citer drive tu tadi..Dia bawak slow tu satu hal..Ye la budak2 lagi..aku ingat dia ni takut2 la..huhu Pastu gaya mcm xtau jalan tau..Siap telepon orang lagi minta confirmation direction..Pastu boleh dia, sampai satu traffic light..amik masa tengok peta...Alamak...Sempat lagi adikk ni..Kitorang dah lambat dah ni..huhu..Lagi2 aku..Aku kan memang pantang lambat..Tambah plakk kalo nak menuntut ilmu..Patut anak murid kene sampai lagi awal dari cikgu..Barula tambah berkat...

Lepas belek2 peta, baru jalan..Nasib baik kawan aku yang dok sebelah driver tu jenis yang alert sket..Sudahnye..kitorang terlewat 18minit pada hari pertama..Hmm next day(hari ni) patut plan nak gerakk awal..yeye jekk kol 630 gerakk tapi ye la, susah sebab ramai yang belum datang lagi time 630 tu..Tapi adik driver ni dah standby awal..So bila semua member da sampai, cepat2 la kitorang gerakk..Dan tanpa disangka2..jem lagi teruk dari semalam..Huhu..Sudahnya hari ni kitorang terlewat 10minit..tapi kira awal sket la dari semalam..Tapi tetap TERLEWAT...Hish..

p/s: sambung..kang panjang plakk entry ni..

No comments:

Post a Comment