Friday, September 3, 2010

KEJE SABTU??? OOHHH NO NO NO....


(gambo amik dari google..biasa la kan..he he)

Dalam kalender kilang aku, esok hari sabtu adalah hari bekerja..Untuk ganti cuti raya..Huhu..Dan dalam kalender hidup aku..(ha ha) hari sabtu adalah hari cuti....Melainkan ada kerja yang betul2 penting sampai xble tangguh lagi..(erk..ada ke keje jenis mcm ni...Hmm) Kalo OT aku still leh terima lagi la..Sebab bila OT, meaning aku boleh masuk dan kuar kilang sesuka hati aku..(mcm kilang bapak aku jer bunyi..ha ha)

Memang lemah la segala sendi lutut aku ni tiap kali aku ternampak mana2 hari sabtu yang keje (bila aku belek2 kalender)hehe boleh mcm tu? Xpatut btoll..Tapi aku memang xde mood la nk keje sabtu.. Kenapa aku xsuke keje hari sabtu:

1. Sebab aku rasa keje sabtu tu waktu dia tersangat la panjang..Padahal sama jer..masuk kol 800 balik kol 530. Tapi entah la..Semacam la...Memang mindset aku xleh terima la kalo keje hari sabtu ni..Datang keje pun xfokus sangat...Buat apa kalo mcm tu...

2. Sebab aku time hari sabtu ni suke na aku g window shopping..Hobi aku kan jalan2 kat shopping complex..Kuikuikui Xbeli pun xapa..janji jalan2 tengok barang2, tengok harga barang2..Tengok orang2..Haaa ok kan mcm tu?

Makanya utk elak dari kene keje sabtu aku awal2 lagi dah amik annual leave untuk setiap hari sabtu bekerja..Huhu.. LAgipun bukan aku guna sangat annual leave aku tu..Adalah lebih baik aku gunakan untuk tujuan ni..Daripada aku dok jumpa doktor nk mintak MC..lagi la haru biru...kuikuikui

ESok xkeje aku plan nk g angsana bt kali terakhir sebelum raya..Tapi tengok juga keadaan esok mcm mn..Hihi Harap2 sema berjalan lancar...

p/s: Aku dah terbayang2 kuih mama carey...alamak...kalo beli kopak la rm30 aku...Mak aku awal2 lagi dah kata stop beli kuih dulu sebab dia dah tempah dengan member dia..Huhu

No comments:

Post a Comment