Monday, September 6, 2010

LAGU RAYA SEKARANG vs LAGU RAYA DULU

Tadi pagi aku ada dengar kat radio(aku xingat stesen apa) bincang2 pasal lagu raya kesukaan anda..Ha ha..Tersenyum aku dengar perbincangan tu..Pada aku semua lagu raya aku suka.. Terutama lagu2 dulu2..Mcm zaman ahmad jais, saloma, rahimah rahim..Sapa tah lagi penyanyi dia...Aku cuma kenal lagu2 dia jer..

Lagu2 raya dulu2 memang evergreen..Xlekang dek panas xlapukk dek hujan..Ewah2...(ntah btol ke tidak kata2 tu..Huhu) Bila dengar tu aku xrasa jemu..Sampai kadang2 aku tertunggu plak bila nk dengar lagu raya kat radio ni..Xmacam lagu2 raya zaman baru mcm yang siti nurhaliza nyanyi ke, sapa lagi ehh..ala semua penyanyi muda2 tu..aku xtau nk tulis sapa..Lain tau irama dia..Walaupun irama lagu baru ada disuntik elemen keceriaan dan gembira nk raya tambah plak dorang campur guna irama zaman skang tapi pilihan aku tetap yang evergreen..haha Terasa macam orang tua la plak..

Xapa la..Umur pun makin hari makin meningkat..Kene la sedar diri sket...(wow betapa positifnya aku disaat ini) haha tapi betul la, tetiap kali time aku drive g keje or balik keje aku rasa senang sangat bila terdengar lagu2 raya..Kadang2 aku senyum sendiri2.Aku harap xde la driver lain yang ternampak aku time tu..Kalo ada, huh dah sah2 aku dikata xbetol...kuang3x..Tapi pedulikan la apa ornag lain nk kata...Bukan luak pun kan...

p/s: Baju raya aku dah siap..Hmm dekat2 5bulan tempah baru siap..Nasib baik le cousin aku yang jahit..Dan nasib baik gak la..baju jahitan dia ni sedap dipakai kat badan aku...Berapa harga pun aku xkisah..Tapi tu la kalo suruh dia buat makan bertahun...Eeee sabar je la..

No comments:

Post a Comment