Monday, September 13, 2010

UPDATE CERITA

Lama btol aku xber blog ni.. ha ha xtau perkataan apa yang aku guna tu..Fail BM ni..Aku sambut raya pertama kat rumah..(pagi raya) Then sebelum solat jumaat aku gerak balik kg la..kat BP..Hmm syok gak balik, time raya pertama ni..Sebab memang mood raya pun..Semua berkobar2 nak balik kg beraya..

Kemudian, lepas solat jumaat aku pun gerak le beraya ke rumah atok2 sedara aku..ni kg belah mak aku..Ada la dalam 2buah rumah..tu pun balik dah agak petang la..Hmm melantak kuih raya lebih2 lagi yang handmade tuan rumah..Apa lagi..semua sedap jer...Haa malam tu amik ko..sakit perut memanjang..Hampeh toll..Sudahnya aku tdo dalam kelaparan..Sebab perut xsedap...Aku pun xberani nak makan2 kang takut2 sakit perut bertambah plakk..

Time aku nak tdo tu..Hish2 ada lagi orang kg yang datang nk beraya..Cett hampeh toll..Dah kene bangun balik..Ye la nk salam2 amik hati tetamu..(erk..mcm nada xikhlas jer..ha ha) TApi itulah realitinyer..Kalo kat kg2 ni..orang datang beraya xkira kol berapa..Kol 11malam pun ada juga yang datang..Siap sedia jaga2 jer la...Nk start tdo pun xlena..Kuikuikui

Raya kedua aku balik jb la..Nak sambut raya kat sini plakk..Balik kemas2 cuci2 baju makan2 rehat2..Malam layan sedara belah ayah aku datang rumah..Next day aku pegi la jalan rumah sedara belah ayah aku..Banyak rumah juga la, aku kuar dari kol 2 sampai 6 ptg..Huhu memang lepakk..Mlam tu mcm biasa la layan tetamu datang rumah..

Haaa Raya keempat iaitu hari ni..Aku pegi kenduri kawen kawan aku...Kat kota..Hmm ni mcm makan2 biasa jer...Tapi yang aku nk tulis ni bukan majlis nyer..Tapi jalan ke rumah dia..Udah la jauh nun di kota..itu tak apalah lagi..Tapi nk cari rumah dia..Aduh2 jalan2 pusing2..Udah la jalan kat situ sempit2 belaka...Xtahan btol la aku..Nasib bukan aku yang drive..Thank you to mydear sebab sudi drive..Love you dear..haha

Hmm Penat jalan hari ni..Gembira aku hari ni...Sebab apa..Biarlah aku yang tau..Heheh

Letih taip..Sambung nanti...

No comments:

Post a Comment