Sunday, October 24, 2010

JALAN2 HUJUNG MINGGU

Hari ni aku lunch kat malay village kat nusa bestari..Selalu aku makan kat malay village kolam air. 1st masuk2 tengok interior dalam dia..Ok juga ni kalo buat welcoming/farewell dinner. (To be considered). Menu kitorang..macam biasa- siakap 3rasa,tomyam campur/sotong goreng tepung & fresh orange 2..Fuhh makan berdua tapi pesan bagai nak makan berlima! hahaha

Memula tomyam sampai..hmm okey jer..mangkuk pun kecik jer..Pastu air sampai..Sedap juga ye la fresh orange..haha Then nasi, lepastu siakap...pergh besar btol ikan siakap dia..Aku makan berdua jer..Kagum giler aku..Kot2 ye pun waiter tu consider la letak note kat chef tu ke-guna ikan saiz kecik jer...Ini dia bantai ikan besar...Tapi tak pe-mydear confident boleh habiskan..Huhu tu pun bila aku kata nanti singgah kat jusco bukit indah,ada ke mydear bagitau-nak beli paparoti..Aduh2..baru je makan nasi..Hish..Tak lama kemudian, sotong pun sampai...Apa lagi..kitorang pun makan la dengan sesungguhnya haha kerana disaat2 itu sememangnyer perut lapar..Mydear pun kata dia tak amik breakfast..Layan...

Tapi kesudahannya memang tak boleh habis pun ikan siakap tu..Sebab aku tak makan sangat..Mana nak makan tomyam lagi, sotong lagi..Mau gemuk kalo selalu makan macam ni..Kuikuikui

Next destination, Jusco bukit indah..Aku jalan2 jer..sambil teman mydear survey jam..(dari hari tu dok survey2 still tsk jumpa yang berkenan..Isk2 Kat jusco aku beli kotak jer, untuk letak buku2/novel2 aku tu..tak la semak sangat meja solek aku dengan buku. Meja komputer aku pun aku letak buku gak..So dengan adanya kotak2 ni aku terus kumpul segala buku2/novel2 kat kotak..Pastu letak tepi..Senang sikit..lapang ruang..

Keluar jusco aku da tak tau nak pergi mana..So jalan2 jer la,pusing2 kawasan nusajaya. Cantik2 gak rumah2 kat kawasan tu..Hmm Agak2nya bila la aku leh beli rumah macam tu ehh..Haha angan2 tinggi..Takpe..tetapkan sasaran dan mulakan usaha..Insya Allah

Kejap lagi aku nk iron baju kerja..Hmm Esok dah kene kerja..Takpe la..Apa boleh buat...Tanggungjawab tak boleh diabaikan..Semangat2..Malam ni aku kene siap awal sebab aku nak layan citer 'taubat nasuha' kejap lagi.. Walaupun aku dah pernah tengok-aku still nak tengok lagi..Hehehe

p/s: Sebenarnya aku nak baring2 kat katil..Ngantuk plus penat..Tak tau kenapa..Hmm

No comments:

Post a Comment