Tuesday, October 26, 2010

JUJUR...SUDAH HILANGKAH MOOD MENULIS BLOG?

Lately ni aku jadi malas plak nak update blog. Online sekadar baca blog orang lain, then baca sehabis2 baca.. Pastu check mail, facebook pastu tdo-tapi sempat lagi layan borak dengan mydear..hahaha

Pelikk..Dah hilang ke mood nak ber'blog'? Rasanya sebab aku terjumpa komen2 orang lain dalam entry sebelum ni kot yang buat moral aku down-lantak la,aku dah selamat delete pun segala2 komen.. Tak suka tak apa lah..Lainkali tak payah baca lagi..Huh Tapi nak buat macam mana kan.. Terpulang la pada persepsi masing2.. Macam aku gak -kalo aku tak suka seseorang, seseorang tu tak boleh la nak paksa aku suka dia kan..Nak buat macam mana, dah aku tak suka.

Benda2 ni semua buat aku terfikir satu hal. JUJUR.. Penting sangat ke jujur dalam kehidupan, Jujur dalam perbuatan, jujur dalam perkataan,jujur dalam perasaan. Penting sangat ke? Bukan la bermaksud kita perlu bersikap hipokrit tapi realitinya memang selalu kita hidup berpura2..Kan3? Betul tak?

Jujur dalam perbuatan-kadang2 sampai kita disalah anggap. Terlebih baik sangat,mudah ditipu.. Sama juga kalau lurus bendul sangat, mudah diguna2kan.. Kiri salah ke kana salah.. Semua serba tak kena. last2 kita juga yang menjeruk rasa..Tak tau sampai bila..

Jujur dalam perkataan-kadang2 sampai hati kita yang sakit,bila dengar2 hal yang bukan2-perli, sindir. Mulut tempayan boleh la ditutup, tapi mulut orang?-meh sini aku cili2 kan..hahaha Ada sesetengah orang yang bila bercakap ikut suka, tanpa nak fikir perasaan orang lain. Tapi hati dan perasaan dia nak pulak orang lain jaga!-adil ke macam tu..

Jujur dalam perasaan-kalau nak dapatkan sesuatu,kita kena korbankan sesuatu.. Kadang2 orang tak tahu apa yang kita rasa..Hati kita, perasaan kita-hanya kita yang tahu..Hmm letihnya melayan perasaan.

Kesimpulannya, kebenaran memang menyakitkan..Tak ada cara lain, nak tak nak kene hadapi juga. Cari cara untuk atasinya. Hehehe

p/s: layan drama Asmara jap.

No comments:

Post a Comment