Friday, October 1, 2010

MARAH2...ENTRY YANG PENUH KEMARAHAN

Hmm hari ni bermula dengan sambungan perasaan semalam..Semalam aku memang hangin btol..(memang ternyata aku hot tempered person!) Sebenarnya dari kat tempat kerja lagi..Malas aku nak taip cerita tu kat blog ni..Buang karan aku jer..Huh

Bila aku balik rumah..keadaan kat rumah menambah kan lagi rasa bengang aku! Sebelah rumah aku ni tadika-aku memang heran sampai ke tahap skang ni..mcm mn la tadika tu boleh bertahan kat sebelah rumah aku ni..Kawasan bukan la besar mana pun..Dah la tu..orang2 dia memang menaikkan darah aku..Mendidih jer tetiap kali aku balik rumah..Mak2 budak2 ni bila amik anak, parking tengah jalan dah la satu hal..Tak apa la juga..Consider dorang nak amik anak kejap je kan...Ada pulak yang sambung borak buat mesyurat tingkap tengah2 jalan...Rasa nak sound jer dorang tu..Aku balik penat2 nak masukkan keta, nk rehat2 dorang melambatkan keje aku jer..Memang aku bengang...Pantang sungguh aku dengan ORANG yang mengganggu urusan aku.

Kalo dorang dah buat port tengah jalan, macam mana aku nak masuk keta ke dalam rumah? Macam mana ayah aku nak alihkan keta dia nak bagi space untuk aku masuk keta?? Macam haram toll la..Aku da xble tahan last2 aku hon2 banyak kali sambil suruh driver tu blah dari situ..Cepat2 dia blah..Huh rasa mau ku sekeh jer pale dia!!Dengar nya tu orang kat taman aku juga..Ahh lantak la ..peduli apa aku..(kejam x?..da xble control lagi la emosi aku ni)

Malam tu plak aku ada dinner kat Damai Seafood Village..Welcoming & farewell dinner..Ada budak nak benti dan ada member baru yang join..biasa la tu kan..adat...(mula2 terusik gak hati aku ni bila ada member nk benti..lama2 aku dah biasa da..orang kata dah lali) Makanan kat Damai tu xde la sesedap mana..Mahal je rlebih..Sure len kali aku xmo dah datang situ..Aku ingat Damai tu dah kurang pelanggan la..Sebab tu dia charge kitorang mahal2..Sudah la bos xjadi nak datang..Huh..Apa pun hepi la juga kejap...

Keesokan pagi nyer..(iaitu hari ini) aku pegi keje macam biasa la..Eh eh eh pagi2 lagi aku dah hangit..Keta depan aku ni bawak slow sangat..Memang aku bengang..Ingat ni jalan dia sorang yang punya ker??? AKu pun potong la pastu aku tengok muka driver dia(tetiap kali aku potong keta aku mesti tengok muka driver tu)

Sampai kat parking kilang..gurad plakk buat hal dengan aku..Seboleh2 nk arah aku park kat dalam2 belah belakang tu..Dah aku xnak..nk buat macam mana?? Geram btol la..Lantak dia la..Aku park je mana yang aku suka(tempat line parking aku selalu)

Eeeee memang hari ni penuh dengan kemarahan la..PAling xtahan tu boleh aku punya bengang semalam bersambung hari ni..Macam budak2 la pemikiran..Masya Allah..Aku kene berubah ni..

p/s: kene belajar cara nk control kemarahan..

No comments:

Post a Comment