Monday, October 11, 2010

PEREMPUAN DAN AKSESORI..LELAKI??

Perempuan memang banyak belanja kan..Setiap masa ada jer barang2 yang difikirkan penting untuk dibeli..

Muka: Compact powder, lipstik, pencuci muka, moisturizer cream(belum masuk day & might cream..fuh...)

Badan: Body lotion, body wash, body scrub(hmm baru nak masuk senarai), deodorant, perfume

Rambut: Shampoo, conditioner, hair serum(yang ni aku lama dah beli tapi pakai kejap jer...Hish,agak membazir)

Kaki: Foot scrub, foot spray(body shop punya jenama..sejuk jer bila spray kat kaki)

Hah banyak kan..kadang2 pening juga aku nak menggayakan..Semua ni keperluan..erk..betul2 semua ni keperluan..Aku rasa ni la unik nya pompuan..Guna banyak benda sekaligus..Tu belum masuk lagi kalo nk shopping baju2 ker..Haha kasut2 ker..Hmm lagi satu beg pun penting juga..Ye la, kadang2 nak juga bergaya handbag ikut kesesuaian function( tapi aku sukati jer-beg keje kadang2 aku bawak gak pegi jalan2..bukan apa, malas nak ganti2 barang2 dalam beg tu) Asal semua barang yang aku nak guna ada dalam beg tu..kira ok la pada aku..

Tapi aku rasa lelaki pun tak kurang hebat juga. Lelaki pun ada pencuci muka, moisturizer aku tak tau la dorang pakai ke xtak...pastu lelaki ada juga shampoo,hmm conditioner aku pun tak pasti pakai ke tak, pastu sesetengah dorang juga suka pakai bodywash (sesetengah juga pakai sabun yang bentuk bar tu-seketul2)..Aku rasa body lotion dorang tak pakai..(tapi aku kalo dalam keta pakai..Haa aku letak sikit kat tangan mydear..suh pakai sekali..hahah)

Lelaki pun pakai deodorant. Perfume pun dorang pakai juga. Hmm Pada aku sama jer..keperluan lelaki dan perempuan..Hmm aku da plan sabtu ni nak pegi beli barang2 sket(haa tengok...pompuan...ada jer barang nak dibeli..hish2) kuikuikui..
Beli barang apa..Hmm tunggu...

No comments:

Post a Comment