Friday, October 22, 2010

PONTENG KERJA...KETENANGAN YANG DICARI MASIH BELUM DITEMUI

HAri ni aku tak pergi kerja.DAri semalam lagi mindset aku dah kata-esok aku nak cuti. Jadi eventhough aku bangun awal hari ni (kol 530pagi), semalam aku pun tak apply cuti(lately ni aku jadi ikut rules plak, apply cuti dulu baru cuti) aku tetap tak nak pergi kerja..Hahahahh Lantak ko la..kuikuikui

So pagi2 aku buat la rutin biasa (macam hari sabtu)..Basuh2 kain..Then sidai kain..Skang ni kan time jerebu-fuh..terukk wooo kabus nampak dimana2..Bau asap plak tu..Huh JAdi aku plan nk sidai kain kat depan jer..Sambil2 sidai kain tu aku nampak la ornag hntar anak kat sebelah rumah aku.Almaklum la sebelah rumah aku kan taska-tempat jaga anak2..Aduiii ada drama syahdu plak pagi2..Kesian aku nengok budka pompuan tu nangis2..Time mak dia bukak pintu keta jer..dah dengar budak tu nangis2..Agaknya tak nak pergi taska kot.. Ish2 mak dia pun pujuk2 la sikit2 Last2 cikgu taska tu dukung amik bawak masuk terus.. Sampai mak dia dah pergi pun aku still dengar suara budak tu menangsi lagi..waaaaa

Kesian kan..Kat budak2 zaman skang ni.Tapi apa leh buat, dek kerana living cost yang makin tinggi so dua2 mak ayah kene kerja sekali..Kalo tak, huh mana nak cukup kalo tinggal kat bandar2.. Isk2.Aku ingat jauh disudut hati mak2 (yang terpaksa tinggalkan anak kat taska/pengasuh) mesti sedih & risau bila dok fikir anak dorang..

Lepas siap semua, aku plan nak pergi jusco bukit indah.1st plan nak pergi angsana..Aku nak cari seluar slack hitam-bukan seluar jeans tau.Seluar slack.. Seklai aku masuk kat jusco..Semua pattern tak sesuai la dengan aku..Hahah aku tak nampak satu baju seluar yang berkenan pun..Baju apatah lagi(wowo terasa lama dah macam tak beli baju baru-sampaikan aku lupa baju yang macam mana high favourite aku)..Angsana juga yang best..hahahha Esok2 jer la...

On the way pergi jusco tu, biasa la aku tengok2 sekeliling..Rupanya sebelah jusco tu nak buat bangunan hotel!! Pergh membangun sungguh bukit indah tu ehh..Hotel GRANADA kot nama dia..Aku pun tak boleh baca signboard dengan fokus sebab drive kan..Kene pandang gak depan kiri kanan..Construction tu betol2 sebelah McD.Nanti bila siap, senang la penghuni hotel tu, boleh g jusco bukit indah..Dekat2 sebelah tu ada tesco, kalo bosan nak beli barang2 murah boleh pergi kat giant..Haha

Dan lagi, time aku drive tadi aku nampak satu keta depan tu bawak slow gilerr...bapak slow la..Mercedes plak tu..Sekali bila keta tu buat u-turn aku tengok2 tup2 pompuan da...Siap merokok lagi..Pergh..Aku rasa chinese kot..Tak patut la kan pompuan merokok. Eeeee akal pendek...

Aku kat jusco kejap jer..Tak sampai satu jam pun..Kedai punya lah banyak tapi satu pun tak menarik hati aku ni..(cett tak tergugat pun) Time nak balik, dekat2 simpang ke rumah aku,Oppss ternampak van NK rubber..Hahahah tu supplier aku...Huhu AKu tak pernah pun pergi NK rubber..tak pernah pun jumpa van ke lori ke sebelum ni dekat2 kawasan rumah aku walaupun sebelum ni ramai yang kata NK rubber ni dekat2 rumah aku..Tapi tadi boleh terjumpa plak..Hehhehe

Hmm begitulah kehidupan aku (sehingga saat entry ni ditulis) hari2 seorang yang tak ada kerja..
Kejap lagi aku nak sambung baca buku la.

No comments:

Post a Comment