Sunday, December 12, 2010

FILEM NGANGKUNG

Tak tau la betul ke tak ejaan tajuk filem ni. Tadi aku sempat tengok citer ni..hmm citer melayu kedua selepas upin ipin yang aku tengok kat wayang.Bukan nak merendahkan filem2 tempatan,tapi entah kenapa setiapkali aku nak tengok wayang filem pilihan aku mesti lah filem barat..Ha ha Tak patut kan?

Jadi tadi bila aku melangkah masuk ke pawagam, duduk je kat kepala aku dah terfikir macam2. Ye la nak tengok cerita seram komedi kan, entah seram ke entah lawak ke entah macam mana.. Dan bermula lah cerita.

Ada la part yang lawak2,biasa la kan..dan ada juga part2 yang ada hantu2. Pada aku cerita ni ada nilai2 yang boleh diambil pengajaran..Antaranya nilai kasih sayang contoh watak ayah(aku lupa nama watak,nama pelakon shaheizy sam) yang sayang sangat dekat anak dia,wahida. Siap pakai gelang yang ada nama anak dia lagi tu. Tiba2 aku teringat ada orang pernah kata dekat aku-anak pengikat kasih sayang suami isteri. Jadi bila aku tengok cite ni,aku rasa memang betul la..Anak tu penting. Kira macam kedua2 belah pihak-suami isteri,akan bertanggungjawab sepenuhnya bila ada anak. Ye la,dari segi kasih sayang, nak beri pendidikan,semuanya serba sempurna la semata2 untuk anak.

Yang aku rasa tak best nye..Watak si isteri. Sekali lagi aku lupa nama watak,cuma ingat nama pelakon, si ira syazira kot..yang suka membebel..Adoii klise la...Watak isteri membebel..Bila suami baru je balik rumah,da start membebel..Paling tak best depan2 anak pun boleh jadi membebel.APsal la cerita melayu macam ni ehh..(Jadi pengajaran buat aku-esok2 kalo da kawen, nak membebel kene tengok time tu kene ke tak..Ha ha.) Ye la memang fikir logik la,suami penat2 balik rumah,nak rehat2 tapi terpaksa dengar bebelan isteri. Patut tunggu la suami rehat cukup2 baru cakap.. Kalo aku pun, balik keje da penat2,dengar orang membebel-aku pun naik hantu la..ha ha

Lagi satu,kalo dah terdesak sangat nak cari kekayaan,jangan la sampai guna cara yang salah. Ni sampai jumpa bomoh mintak nombor..Haaa dah lebih da tu..Tak kira la macam mana sekalipun, usaha la setakat mana yang mampu.. Rezeki tu tetap ada-cuma cepat atau lambat jer..Yang penting ada usaha..Hehe.

Jadi sebagai kesimpulan aku bagi cerita ni 3 bintang.Sebab jalan cerita ni ringan jer tapi sarat dengan pengajaran. Kalo jadi,next time aku nak tyr tengok Hantu Kak Limah Balik Rumah pulak..

No comments:

Post a Comment