Thursday, December 16, 2010

PERAGUT DIARAK NAIK BECA..

Ha ha baru je aku dengar berita tadi pasal peragut diarak naik beca..Hmm idea yang bagus ni.Sama la juga macam orang yang kene tangkap sebab tak puasa,kene naik van jenazah..Ala yang dulu2 heboh diperkatakan tu..

Hmm memang padan dengan muka peragut tu. Kenapa la sampai sanggup meragut..Kalo lepas ragut tak kene tangkap..selamat la lagi. Ini kene tangkap-sudah la kene tangkap,sebab bersalah meragut, kene pulak diarak naik beca..Huh tambah malu jer..

Aku bengang juga dengan peragut ni.Tambah2 pulak ada kes2 mangsa peragut yang koma la,cedera parah la..Kesian tak pasal2 mereka2 tu semua jadi mangsa..Ni semua gara2 peragut yang kejam dan tak berperikemanusiaan..Huh

Kadang2 aku pelik. Yang ragut tu ada macam2 jenis..Ada yang muda ada yang tua. Kalo yang muda memang aku hairan sangat2..Ko kan muda lagi, dah kurang sangat kerja ke kat dunia ni sampai sanggup meragut? Ha kalo yang tua pulak-memang tak malu ker, dah tua2 meragut.. Tunjuk la teladan yang baik sikit kepada generasi muda..

Hmm risiko bahaya ada kat mana2..Aku pun takut,kene selalu waspada-berhati2..nak2 kalo jalan2 bawak beg..Walaupun tak bawak duit banyak2 tapi kene juga hati2..Orang kata beringat sebelum kene..

No comments:

Post a Comment