Monday, January 3, 2011

MOOD TAHUN BARU

Esok aku mula kerja setelah 4hari bercuti-lamanya..Dapat aku bayangkan-ada banyak drawing nak kene buat, nak follow up banyak benda..sebab aku rasa masa tak cukup jer nak siapkan kerja ontime, silap2 haribulan kene overtime-perkara yang paling aku benci..Huh

Dah la nanti bulan februari ada cuti tahun baru cina seminggu..Hmm memang ada yang kene kerja overtime dan datang kerja sabtu..Penatnyer.. Boring2...Tapi sempena tahun baru ni, kene lah berubah. Umur pun dah meningkat setahun lagi, jadi fikiran kene la matang-selaras dengan pertambahan umur. Ha ha

Macam aku praktikkan selalu-fikir semasak2 nya sebelum ambil sesuatu tindakan..Apa effect dia, baik ke, buruk ke..Hmm kali ni dalam apa jua tindakan memang kene fikir dulu..(selama ni adakah aku jenis yang buat sesuatu tanpa berfikir??konpius2) haha

Jadi tahun baru aku kene setkan minda aku supaya lebih rileks..sebab ikut pengalaman aku yang lepas2..kalau rosak awal2 sampai keakhir tahun mood terjejas..Dari segi kerjaya(ceh mcam berjaya sangat la gamaknya aku ni) aku nak jadi yang lebih baik-nak upgrade skill nak tambah knowledge, nak apply juga knowledge yang sedia ada supaya expand..

Dari segi peribadi, aku nak hidup dengan ceria dari sebelumnya. Ha ha Tak tahu la kan lately ni aku bila ikut MLD dok usha2 jam-sebab MLD tu tak ada jam tangan, sebab dia angan2 nak beli jenama SEIKO aku pun jadi terminat dekat satu jam tangan SEIKO yang perempuan punya la of course..Alahai..PAdahal baru je aku beli jam tangan baru februari lepas..sebab jam tangan yang aku pakai hampir 4tahun tu dah rosak..Hmm kene kontrol diri ni. Nanti aku terbeli pulakk. Duit bonus pun ada lagi..Haha boleh macam tu?? Ish2 buruk perangai..

Hmm oleh itu diharapkan aku bila bangun esok pagi, (motivasi untuk diri sendiri) "Kerja lah kamu seolah2 kamu hidup seribu tahun lagi, beribadat la kamu seolah2 kamu mati esok hari."

Semangat2..

No comments:

Post a Comment