Saturday, February 26, 2011

BILA AKU TAK DAPAT NAK TIDUR

Kadang2 aku ada satu masalah. Susah nak tidur malam, benda ni bukan selalu jadi pun. Ada masa2. Kalau aku kerja hari tu penat sangat(maksud aku follow up banyak benda) jadi bila balik rumah, lepas mandi aku rasa cepat ngantuk dan letih terus nak tdo. Tapi ada juga hari yang aku penat sangat buat kerja, bila kat opis rasa nak siapkan keje cepat2 dan balik rumah-rehat. Akhirnya bila balik rumah, siap2 semua, baring je mata dok terkebil2 tak nak lelap. Padahal otak aku dah penat yang amat!! Nak menghadap komputer, surf internet..dah tak larat. Baca buku apatah lagi-kompen aku dok tenung2 ker perkataan..Satu apa pun tak berhasil nak memahamkan cerita..

Biasanya bila jadi macam ni aku amik mp3 yasin dengar, lama2 aku terlena sendiri.. sampai pagi. Tapi kadang2 aku suka juga dengar radio,siaran ria 89.7 (singapore). Sebab lepas pukul 12malam, ada rancangan yang berkisar pengalaman2 seram pendengar yang deejay tu kongsikan bersama.. Seram juga dengar sesekali..Ha ha..

Menarik juga la..sebab aku mula2 tak sangka orang singapura yang boleh dikatakan lebih hidup moden still percaya cerita2 dan ada pengalaman macam ni..Hmm seronok seronok juga..Tapi akibatnya kat aku-aku lebih susah nak tdo..Apa taknya...effect suara seram mak aiii..Memang boleh teringat2 la..Huhu..Tapi ni semua cerita kita tak tahu betul ke tak..mana tau orang ada tokok tambah.. sama juga lately ni bila aku blogwalking aku ada jumpa kisah pasal rumah sewa yang katanya berhantu kat shah alam. Entah betul ke tidak, hanya mereka yang tahu..

Pada aku cerita2 macam ni, nak percaya pun tak boleh, tak percaya pun, kalo ikut logik, kalau tak betul cerita ni, tak kan la ramai yang tahu, ye tak..jadi...biasa2 jer la..

p/s: harap2 malam ni dapat la tdo dengan lena..

No comments:

Post a Comment