Monday, February 7, 2011

FILEM: MAGIKA


Time aku tulis entry ni,aku sambil2 tengok cerita MAGIKA..Haha Dulu2 aku tak berkesempatan nak tengok wayang. Entah kenapa pun aku tak tahu. Last2 aku cari2, dapat la juga download cerita ni dan apa lagi..Aku terus layannnnn..

Sebelum ni aku ada baca review filem ni sama ada dekat blog atau paper, semua komen memberansangkan..maksudnya rata2 orang puji cerita ni bagus.. Bila aku tengok movie ni, terasa macam aku tengok teater musical la pulak..Siap ada nyanyi2 lagi..Memang terhibur la...Asyik tersenyum jer..depan pc ni..

KRU punya terbitan memang kreatif..lain dari yang lain..
Secara keseluruhannya aku bagi 4setengah bintang..=)

Bahagian part last yang adegan mawi nyanyi dengan diana daniel tu(lagu penyembuh rindu) tetiba aku jadi teringat pulak pada kisah cinta yang tak kesampaian antara Laksamana Sunan dengan Haryani dalam buku Ramlee Awang Mursyid..Cinta antara dua zaman yang berbeza dan yang tak mungkin bersatu..Memang pun la nama filem ni magika..Imaginasi lebih..Hehe

No comments:

Post a Comment