Monday, February 21, 2011

LARANGAN MEMBAWA TELEFON BIMBIT KE SEKOLAH

Aku ada terbaca isu ni kat paper tadi. Dan aku setuju,memang telefon bimbit sepatutnya diharamkan penggunaannya di sekolah. Sebab pertama sekali(pada pemikiran aku) ko tu dah la pelajar lagi..bersyukur la dihantar ke sekolah untuk belajar..Ada peluang untuk belajar..ini tak, pergi perabihkan duit mak bapak dengan beli topup la itu la ini la..Memang aku hangin dengan budak2(yang tak sedar diri) zaman sekarang ni.

Dan lagi, mata aku bagai nak terkeluar bila baca,antara handphone yang digunakan pelajar ialah blackberry!!Amboi..banyak duit ko ye adik2!! Huish
Rata2 pelajar, mengaku mereka bawak secara sembunyi2..'Pandai makan pandai la simpan' OOO macam tu rupanya..Jadi selama ni peraturan yang dikeluarkan pihak sekolah tu tak diendahkan la eh..

Aku rasa ada banyak sebab kenapa peraturan ni kureng dapat dijalankan..Antara sebab,budak2 sekarang ni makin manja..Tak boleh ditegur..Kang nanti cikgu tegur lebih2, siap panggil mak bapak datang...hentam cikgu balik..hmm..

Pihak ibu bapa pun sama juga..Memanjakan anak secara keterlaluan(ini ada sesetengah ibubapa)..Apa kehendak anak semua diturutkan, tu yang anak boleh naik tocang tu...Bayangkan la, sekolah sepatutnya mendidik kita jadi lebih berdisiplin dalam hidup-dengan cara mematuhi peraturan..Tapi kalau dah sedari kecik2 lagi hidup tak berperaturan,bila menginjak dewasa apatah lagi..

Hmm pening la dengan masalah remaja sekarang..Takut melihatnya..Agak2 macam mana la generasi akan datang ehh..

No comments:

Post a Comment