Monday, March 21, 2011

LAIN KALI SILA HORMAT ORANG LAIN YE..AWAK TU ********

Ini adalah entry tertunda. Patut semalam aku tulis tapi sebab aku penat yang amat..Mula la cik "M" menggoda..Hahah (padahal boleh je kalau aku bersemangat nak tulis..Cett)

Semalam adik aku request hantar dia pergi gunting rambut..Sebelum ni pun aku bukan tak biasa jadi pak supir kepada adik2 aku, tapi selalu bila aku hantar ke kedai gunting, jarang sekali aku masuk tunggu dalam kedai. Tapi kali ni adik aku request aku masuk sekali.Aku pun no hal la kan..Kakak yang baik katakan..hahah

Itu la pertama kali aku nampak muka apek si tukang gunting..Seingat aku la ayah aku dan adik2 aku memang dah lama pajak gunting rambut dengan apek ni..Dari apek ni muda sampai la ke tua..Nampak gigih juga apek ni usahakan kedai gunting dia,walaupun umur dah makin meningkat..Kedai dia walaupun nampak kecik tapi bersih dan tersusun..Kemas la..tak nampak pun rambut2 bersepah ke hapa..Bersih..Patutla pelanggan suka..

Next destination of course Plaza Angsana..Dah tak ada tempat lain dah..So kitorang pun masuk angsana jalan2 cari makan dan cari pasal..First sekali mesti la cari makan..Hahah Sebab aku bila tak makan, huh boleh bertukar rupa..Jadi elok makan siap2..LEpas makan, bermula lah pencarian, beli barang2..Haa time la yang aku nak story2 sket..

AKu beli shampoo dan conditioner dekat watson. HAbis pick up barang aku pergi kaunter nak bayar.Mula2 depan aku ada satu keluarga, pakcik makcik dengan anak dia la..Anak dara...Paling tak tahan(aku xsure la dia beli apa) Pakcik tu seboleh2 nak bayar guna duit syiling..Aduh2..Nak kene kira2...Alasan pakcik tu, duit syiling dia banyak sangat jadi dia nak bayar guna syiling...Hmm pasal pakcik tu warga emas..Dalam 50an gitu aku maafkan la...

Then next turn should be aku, tapi tibe2 ada satu minah ***** telah potong line aku dan selambanye letak bakul dia depan kaunter..Peh memang panas..PAstu macma biasa la cashier tu dok promote macam2 barang..Alih2 minah tu dok pilih lama giler ntah barang apa yang dia nak beli aku pun tak tau..AKu pun tanya la cashier tu, boleh tak scan aku punya barang dulu,dia kata tak boleh sebab dah masuk dalam sistem..(ntah sistem apa tah)AKu tengok muka minah tu selamba jer..(Macam dia tak nampak aku) Balak dia pund ah sengih2..

Bila aku dah buat muka bosan..Mula la petugas2 kat situ call budak cashier suh bukak kaunter satu lagi..Huh Time ni memang aku bengang..Nak je aku sound...

1) Lain kali cashier nak promote barang buat dekat tempat lain la..Tak sesuai buat dekat kaunter..Menyusahkan

2) Kaunter ada banyak, tapi bukak satu jer...Ini memang tak boleh blah...You hire la pekerja banyak2..Settle masalah..Apa la punya marketing tak bagus

3) Dan lagi...kepada minah ******* (for sure dia tak kan baca blog aku ni sebab aku tak kenal dia dan dia tak kenal aku) Lain kali besarkan mata tu sikit..Jangan suka hati potong line orang..Huh

Okey sekian entry kali ni..

p/s: Mood - lega..

No comments:

Post a Comment