Saturday, March 5, 2011

SABTU 5th MARCH

Hari ni balik OT (kes terpaksa OT gara2 model baru ada problem...hmm kesian dekat teammate aku yang terpaksa pergi kat supplier sana..Huhu) aku plan nak pergi jusco..Entah kenapa agaknya tergesa2 pagi tadi, aku jadi lupa nak bawak shopping bag sekali letak dalam kereta waktu keluar rumah.. Makanya bila aku masuk je jusco, aku jadi mati kutu pulak sebab aku tengok tak de orang pun yang beli barang pakai plastic bag, semua bawak shopping beg sendiri..Alahai...

Mula2 plan dengan adik aku nak jalan2 jer..Tak beli..Tetapi boleh ke tahan..Hehe Takkan la tengok2 jer kot..(padahal ada benda yang nak dibeli tu) So sebelum aku beli2 barang, aku pun tinjau2 la shopping bag jusco ada jual kat mana(kes terdesak sangat time ni)..Tak jumpa)sebenarnya aku tau tau nak cari kat mana, alih2 nampak la shopping bag ada jual kat satu kaunter, apa lagi, aku dengan adik aku terus pilih2 barang dan beli..moral of the story is: lainkali letak siap2 shopping bag dalam kereta..senang.

Aku pernah baca buku tulisan ustaz hasrizal jamil(saifulislam.com),kat dalam tu seingat aku banyak kali penulis suggest kita cari dan baca buku John Gray: Man are form Mars, Women are from Venus. Tadi waktu aku nak membuang masa kat jusco-sementara tunggu gambar adik aku siap (setengah jam lebih orang kedai tu suruh tunggu) aku masuk MPH. Kedai buku, memang tak sah la kalau aku tak beli buku..tinjau punya tinjau akhirnya aku terjumpa buku John Gray ni dalam versi bahasa malaysia..Wow bling2 mata aku tengok..belek2 boleh tahan juga isi kandungan dia..Kemudian aku try tinjau versi bahasa inggeris pulak..Uii ada jual juga...Sebelum ni aku cari tak ada pun..Hmm tengok2 harga beza RM1.90 je dengan dua2 bahasa tu..(biasa la bahasa melayu lagi murah) Jadi aku beli la versi melayu..Sebenarnya tak tahan mata tengok jenis kertas versi inggeris..kuning2..alahai kuyu mata aku dibuatnya..Ha ha..So..malam ni tak sabar aku nak start baca.. Hepi sangat2 bila ada buku baru..(ada gaya mengada2 tak?)

Hmm letih hari ni kene kerja..Aduh2..Tak apa la. nak buat macam mana...

No comments:

Post a Comment