Friday, April 22, 2011

PENSEL OH PENSEL

Dalam laci opis aku ada sebatang pensel kayu..AKu ingat lagi pensel ni memang aku beli dan bawak dari rumah..Sebab jangan harap company aku nak bagi staff dia guna pensel kayu..Semua dibagi mechanical pencil..Hmm Selalu bila aku ada kerja yang agak2 perlu aku nak conteng guna pensel, memang aku cari pensel kayu ni..bukan apa..Bila guna pensel kayu ni terasa macam zaman sekolah2 dulu..Buat lukisan guna pensel HB,2B..aduh2

Bila mata pensel dah tumpul...aku asah mata dia guna pengorek pensel...Rasa kelakar pulak..Macam lama dah tak pegang pengorek pensel...Compare dengan mechanical pencil...AKu rasa ake lebih suka pensel kayu sebab lebih feel bila guna...

Lagi pula...bila ko pusing2 pensel guna jari..Rasa macam ala2 arkitek la pulak..Ha ha lukis2 pelan...Kuikuikui..Ada gaya tak? Ha ha Berangan jer lebih...Nak jadi arkitek kene imaginasi tinggi...Kreatif....Kalao tak kreatif macam aku..Jangan harap..Okey...

Dulu kecik2 waktu sekolah rendah memang guna pensel kayu jer kan...Siap beli pengorek pensel yang besar..Yer la kecik2 mana la reti nak guna mechanical pencil...Nak masuk kan ubat dia..Ha ha aku xsure la apa terms dia: yang aku panggil ubat pensel jenama BUNCHO tu..huhu JAdinya penggunaan pensel kayu adalah amat mudah..Tapi aku xsure pulak budak2 sekarang ni macam mana, still guna kayu ker atau dah maju sikit-mechanical pencil..

Hmm nanti la aku risik2 dekat sepupu2 aku yang kecik2 tu..Ha ha saja nak kepoh2 tanya...Selalu tanya bab pelajaran jer...periksa no berapa? berapa banyak A..hmm kali ni tanya bab alatan menulis pulak..hmm..

No comments:

Post a Comment