Saturday, August 6, 2011

MACAM2 HAL..SABAR JE LA


Fuh..Memang terasa lama betol aku tak update blog..Ni semua sebab komputer aku la..hang..plus corrupt..Hmm entah apa masalah..aku pun tak tau..Ha ha ye la aku biasanya main pakai jer barang2..Selagi boleh pakai orang kata..Dekat dua hari juga aku tak online fb ke, tak baca blog..Isk3..tak boleh tahan..Udah le kat office sana blogspot dah kene block..Kene la aku baca yang dot com jer..

Aku nak tengok tv pun payah gak..Sebab komputer rosak,sekaligus tv cut aku tak ble bukak..Haiiii la sabar jer la bulan ramadan yang mulia ni kan..

Dan lagi kelmarin kereta aku plak buat hal..haish tak pernah2 jadi macam ni..Tak pe, next time kene ingat yer..Buat pengajaran..

Masa nak balik kerja, tiba2 kereta aku tak boleh nak start..Tanya la satu member ni, katanya bateri keta habis kot..So dorang pegi try tolak kereta sambil hidupkan enjin..Sekali dah keluar kawasan parking, aikk mati la enjin da, terpaksa la tolak balik ketepi jalan..

Try plak cari jumper, konon2 nak jumper la hidupkan bateri..Da 3kali jumper pun tak boleh juga..Isk3 Masa makin berlalu ni, nak dekat buka puasa..Perut pun dah berbunyi ni..Call la ayah aku datang, tengok2 keta, pastu try lagi jumper.Memang dah sah tak boleh..Hmm

Aku dah decide nak tinggal je kereta dulu..Esok2 la baru fikir..Time tu ingat nak buka pose jer..dan mandi..ye la penat la kerja seharian kan..bila keta buat hal..memang mood hampeh..Nak call tow trak insurans pun, ada ke dia kata nama aku xde dalam list!! Dan dorang tak boleh hantar..Siap suruh aku call tow trak lain!! Time ni memnagd ah terbakar aku ni..

Last2 aku tawakkal jer, tinggal kereta kat situ dan balik.Balik rumah, buka puasa ala kadar, datang balik kilang aku. Sekali dengan jiran aku untuk tukar bateri kereta..Rupanya memang bateri tu dah habis betol..Apa taknya da 3tahun aku pakai kereta belum pernah tukar..Hmm nampaknya kopak la duit aku nak raya ni..isk3..

Kene ingat ni, dalam 2-3 tahun dari sekarang bateri tu perlu ditukar lagi..Huhu

No comments:

Post a Comment