Saturday, November 19, 2011

REVIEW : 9 NYAWA




Aku memang peminat tulisan ramlee awang murshid ni..Tapi buku 9nyawa ni aku tak beli pun. Sebabnya tengok gambar pun rasa macam tak menarik..Ha ha (boleh macam tu?) Ada beberapa lagi karya ramlee aku tak beli, tak pe la nanti2 aku beli..

Tapi bila aku dapat tau member se-opis aku ni ada beli, ceh, mana boleh jadi ni. Kene pinjam juga. Sekurang2 nak tahu juga apa cerita novel ni..Dan aku start baca...hmm

Aku rasa cerita ni ala2 ghost whisperer..sebab watak si hakim tu boleh berkomunikasi dengan orang alam peralihan..Antara hidup dan mati..Tapi sebab ramlee dah kata itu hanya fiksyen semata2..harusla la aku berfikiran positif ok..

Cerita ni memang saling berkait watak2 dia..Antara intan suryani, azizah, hakim, khairil..Dan banyak lagi la watak..Dan kalo baca cerita ramlee awang murshid ni..memang kene guna imaginasi tinggi..Ko kene berkhayal sikit nak dapatkan feel..ha ha ye ye jek..

Tapi aku rasa plot cerita dia biasa jer..Tak dapat nak tanding cerita tombirou & bagaikan puteri..siap ada buku sambungan lagi...

Skang aku nak sambung baca buku ni pulak


Kawan aku bagi pinjam gak..Dulu2 aku ada baca bab awal jer kat jemari seni..Skang aku nak hayati cerita dia ni..isk2..tengok kulit buku pun dah pening..hmm

No comments:

Post a Comment