Tuesday, December 27, 2011

BUKAN MENANTU PILIHAN

Hari ni aku tak sengaja tengok drama 'Tentang Dhia'..Setelah lama aku tak follow cerita ni, hish makin menyampah pulak aku bila tengok episod kali ni...

Agak2 la kan..Apa pasal la mak mertua si Dhia ni benci sangat dengan Dhia? Or bahasa mudah, ada lagi ke mertua zaman sekarang ni yang benci sangat2 dengan menantu sampai sanggup lakukan macam2 semata2 nak pisahkan anak menantu??

Seriously, aku kadang2 muak la dengan cerita macam ni..Tapi kebanyakan cerita melayu bawak tema macam ni..Mertua yang tak suka menantu, lepas tu buat macam2 cara, fitnah sana, tuduh sini....Hasut anak lelaki dia...Memang hantu punya mertua macam ni...(memang aku tak boleh terima kes macam ni)

Kita faham la, mungkin perasaan emak2 ni, nak kan yang terbaik untuk anak dia..Tapi emak2 pun kene la sedar....Demi kebaikan anak dia, terima jer la pilihan anak dia...Jangan la berpura2 depan buat muka suka, belakang besar2 kan mata...Mengumpat, fitnah, kan dah tambah dosa..

Hmm sudah la..benda macam ni kalo nak dibincangkan pun sampai esok tak habis tulis..he he.

No comments:

Post a Comment