Sunday, February 19, 2012

KATIL KING OR QUEEN??

Tadi encik tunang msg aku. Katanya ada pameran rumah kat persada..So aku decide la nak pergi..Tambah pulak aku memang tak pernah pegi pameran rumah ni..

Sampai2 jer sana, ada beberapa syarikat perumahan yang bukak booth.. Banyak rumah area nusa bayu/nusa idaman/bandar penawar/simpang renggam/bandar seri alam/tebrau..Yang pastinya harga rumah sekarang memang mahal2..Semua RM200 ribu ke atas!!!! Habis la...Kalau ada yang murah2 pun dekat area bandar penawar & simpang renggam sana...uiks sapa yang nak beli tu..hmm

Kitorang pun tak decide nak beli rumah yang macam mana...Kalu rumah baru harga RM100 ribu lebih mungkin ok..tapi kalau harga RM200 ribu...Hmm kene fikir dua tiga kali macam ni...Aiii living cost makin tinggi sekarang ni..Risau aku..Tak pe....InsyaAllah rezeki ada nanti..

Ok panjang pulak cerita mukadimah tu...
Sekarang cerita bab katil pulak.

Kat persada ada pameran barang2 rumah juga, macam alatan masak,perabot2..penapis air, katil...Haa cakap pasal katil ni, time aku tengah jalan2...Ada la satu akak ni..promote katil yang dia jual..Mula2 aku teragak2 nak pegi, tapi dia cakap tak pe la...try la duduk2 dulu..rasa2...Ha ha

Terus la aku duduk2 disitu..sambil2 dengar akak tu cakap2...Entah kenapa setiapkali aku tengok katil2 ni...Aku rasa saiz dia macam lagi kecik dari single bed aku...Ilusi optik mungkin.
Aku tanya kat encik tunang nanti nak beli katil yang macam mana..Sebab plan bulan 6 baru pergi beli..

Sambil2 akak tu terang2...Dia cakap terpulang la nak size queen or king..ada orang beli queen, ada orang beli king..sebab fikir balik, bila lama2 guna katil tu..mana tau satu masa esok, akan ada rasa eh kenapa katil ni macam sempit jer..ha ha

Jadi aku double confirm balik dengan encik tunang:

Aku: Abg, nanti kita nak beli katil size king ke queen??
Encik tunang(sambil tergelak): Size queen la..Sebab kalau beli size king, nanti kalau badan membesar, rasa selesa jer...So tak kisah..Jadinya kalau beli size queen..Bila agak2 dah sempit tu, paham2 la kene kuruskan badan...ha ha

Aku (dalam hati): cis...memang nak kene ini orang....ha ha

Tak tahu la..Pandangan aku bila nampak katil queen memang nampak kecik.Siap aku beranggapan encik tunang kan tinggi lampai, entah muat ke tak dia nak baring atas queen size..ha ha Tapi dia kata muat...Sebab salesman tu cakap size tu standard dengan single bed juga..So..Maybe pilihan kitorang queen size...kang kalo pilih king size..tak muat bilik pulak..ha ha

No comments:

Post a Comment