Saturday, February 11, 2012

LAMPU PECAH

Beberapa hari lepas, mak aku terjerit2 panggil aku. Aku ingat kenapa la agaknya. Rupanya jiran aku beritahu ayah aku- lampu belakang gen2 pecah..

Alamak...Bila pula jadinya ni??


Aku tak perasan sebelum ni kalau2 dah lama pecah ker.. Lagipun sehari sebelum jiran aku perasan, aku satu family keluar pergi window shopping pakai gen2.

Last2 conclusion kitorang, maybe budak2 yang main basikal kat depan2 rumah..Kayuh laju2 lepas tu terlanggar secara tiba2..Tambah pulak ada sikit calar kat body tepi lampu tu.
Nak marah pun ada juga, tapi tak tahu nak marah siapa..

Nampaknya aku la yang kene beli cover lampu baru..hish...bukan aku yang pecahkan aku juga yang kene beli(ayat klise...) dah tu tak kan la nak mintak encik tunang belikan.betul tak..dah kereta ni aku yang guna, cuma aku memang sakit hati, bila terpaksa bertanggungjawab atas benda yang tak aku lakukan..menyampah.

Survey2 dekat RM150 juga melayang nak beli baru..Tu baru harga barang..Upah pasang macam mana pulak...Leceh betol la...

Sampai sekarang aku belum beli lagi cover lampu ni..Cuaca pun nampaknya panas...Aku cuma takut kalo2 hujan jer...Yer la..Aku tape jer bahagian yang pecah tu..Risau juga, kang hujan nanti bertakung air dalam lampu..Mentol tu entah hidup ke tak..

p/s: Tak suka la perasaan ni.Sakit hati tak hilang lagi..Bila nampak budak2 main basikal depan rumah, rasa macam nak jerit jer suruh main basikal kat playground.

No comments:

Post a Comment