Saturday, February 18, 2012

TEKNOLOGI DAH SEMAKIN MAJU KE HADAPAN

Hujung minggu lepas, aku berbual2 dengan adik tengah aku pasal handphone. Konon2 nya kalau handphone aku sekarang rosak, aku nak beli handphone....(apa eh...)
Cett..Saja la tu mendoakan handphone sekarang rosak..Padahal baru jer setahun lebih pakai..hikhik
Lepas tu masuk cerita pasal android.. Aku dulu2 memang tak berapa reti apa android ni..Tengok orang guna touch screen macam apa tah...Style tekan2..Pada aku lagi best kalao tulis message tekan2 button..Tambah pulak handphone aku qwerty keyboard..BAru ada feel...(konon jer...ini perasaan time tu)

Sampaila bila aku beli tab..Ala tab murah2 jer pun...ZTE V9..Adik aku belikan dapat la harga RM350 ~ RM390 aku lupa pulak.. Haa time ni la aku berkenalan dengan android applikasi, android games-yang paling famous mesti la angry birds kan..hmm ye ye jekk

Macam tu la lebih kurang rupa ZTE-V9 ni...

Sekali time aku survey2 handphone....Ternampak pulak Sony Ericsson Xperia Neo V ni

Memang menggoda betul.Sekali aku beli satu..So bermula la era penggunaan android handphone aku..He he Siap aku pergi register pelan internet mobile celcom, attach sekali dengan original plan aku. Dan sekarang dekat seminggu aku pakai android handphone ni, hmm aku nampak la apa kelebihan dia..Apa yang boleh aku dapat..Interesting la..untuk beginner macam aku ni..(Encik tunang tak habis2 giat suruh beli Iphone..ha ha-kalau dia nak subsidi tak apa juga)

Paling aku tak tahan, time aku survey2 handphone ni, aku try tanya kot2 kalau nak trade in handphone nokia X5 aku tu..Sekali jurujual tu siap gelak2 kan aku..Katanya, sekarang nokia dah tak de market la..So dia boleh terima RM150 jer...Ish..Rugi...Baik aku keep jer handphone ni..Mana tau ada kegunaan di kemudian hari..

Tapi betul juga, aku tengok pasaran handphone sekarang,banyak yang guna android..Terutama model samsung. Dulu2 kalau nak beli, kene ada duit RM800 keatas baru boleh, tapi sekarang ada banyak model2 android yang ekonomi..Means, handphone android, dan harga murah, kurang RM600.. Tinggal nak survey dan pilih jer...

BAru aku perasan, zaman sekarang, semua handphone touch screen..Dah kurang handphone guna button2 ni..He he Teknologi dah makin maju kedepan.

No comments:

Post a Comment