Monday, March 19, 2012

BUTIK PENGANTIN

Kali ni aku nak update pasal progress kahwin. Saja nak juga tulis kat sini...suka2.. Kang in future bila baca balik entry ni...ada la juga sweet memory aku..

Semalam aku sempat datang kat butik pengantin yang aku tempah masa pameran pengantin kat plaza angsana. So aku datang sana..then tengok2 gambar pastu boleh pilih2 baju lagi...orang butik tu bagitau tarikh yang aku booking still tak ada orang amik lagi..jadi aku ada banyak pilihan baju..

Sebelum booking bridal ni,ada orang pernah bagitau aku...survey pegi kedai...tengok baju dan warna tema apa yang sesuai. Betul seperti yang dikata tu...bridal ni takde color tema yang aku nak. Jadi aku decide terus nak tukar warna lain.

Bagi aku..tak pe la..ini pun sekadar color..yang paling penting majlis aku berjalan sempurna...so buat masa ni, color yang dipersetujui- putih (nikah), merah maroon hitam (sanding), grey/silver (potong kek/outdoor).

Satu pengajaran untuk aku juga..ialah..sentiasa sediakan back-up expenses. Sebab kadang2 kita kene bayar additional cost..macam aku kna bayar additional cost rm250, untuk inai & platform pelamin. Atau,kalo time pilih baju tu aku terpilih baju yang kategori eksklusif...kene topup rm200 untuk sepasang baju...so,langkah berhati2 aku double confirm..baju yang aku pilih tu- eksklusif or ikut pakej...

Baju pakej pun lawa juga...haha..aku tak kisah..hmm aku ada juga amik gambar baju2 tu..nanti la upload guna pc ker...

Baju yang aku pilih tu...mesti memenuhi kriteria aku- tak jarang..aku xsuka sangat jarang2.. Rasa tak selesa pakai...tapi nama pun fesyen pengantin kan...terpaksa la aku standby inner...

Ok..setakat ni jer nak tulis...ada masa aku tulis lagi progress kahwin..

Sekarang nk rehat2 kejap..lenguh kaki drive tadi..fuh..


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment