Saturday, March 31, 2012

REVIEW: 7 PETALA CINTA.

Semalam adik tengah aku, bila balik dari kerja.. Dia offer aku - nak tengok 7 Petala Cinta tak?? Erk... Aku bole jer layan...dalam pada aku selsema dgn batuk tu...layan juga lah cerita ni...buat sambil2 jer...  Sampai la pertengahan cerita...aku tak bole tahan..stop dulu..pastu decide sambung esok (hari ni)..haha..

Ok aku nk tulis pasal review cerita ni..tapi mula2 aku nak juga meluahkan rasa sikit rasa tak puashati aku neh.sebabnya...movi tu adik aku dpt copy dari astro first!!!!. Aku rasa 7 Petala Cinta ni movie baru..alih2 da tayang dekat astro first..ish2... Tak tahu la macam mana perjanjan dorang...ok itu bukan masalah aku...

Berbalik pada review movi ni...kisah pasal pertunangan hamka dengan saidatul nafisah..lepas tu hamka pergi sambung belajar dekat mana eh..lupa plak aku ni...yaman kot...(ini agak saja) tiba2 berlaku letupan bom. Lepastu hamka disahkan hilang. Dekat madrasah tu,ada satu lelaki.. Attar namanya..tanpa disedari, Attar suka kan Saida.. Tapi Attar tak tahu yang dirinya diminati oleh adik Hamka,Hilma ke Hilda namanya- sekali lagi aku lupa.. Konflik kat situ sebab Attar salah sangka.. Disangkakan Saida yang rajin hantar makanan kebiliknya...tapi rupanya Hilma. Tapi abi (ustaz dekat situ-rasanya dia juga ayah kandung Saida) dah berniat nak jodohkan Attar dengan Saida.. Tak de orang yang tahu sisi silam kehidupan Attar sebelum ni... Rupanya Attar penjenayah yang tengah lari dari serbuan polis,masa dia masuk sembunyi dekat masjid..Abi beriktikaf disitu..dan bila polis tanya...dia cakap..dia tak nampak sesiapapun yang lari masuk masjid...bila polis pergi,Attar keluar.. Abi cakap sesuatu yang menyedarkan Attar..akhirnya Attar bertaubat...

Fuhh penat taip...sambung lagi...bila Attar da beetunang dengan Saida,Attar difitnah oleh pelacur..yang kononnya nk bertaubat tapi sebenarnya amik kesempatan pada Attar..dan Attar dihukum keluar dari pesantren.. Aku konpius sket kat sini...bab latar tempat dia dekat mana? Nak kata indonesia...macam tak...nak kata malaysia...pun nampak macam lain je..lepastu,pelacur tu berterus terang...langsung Attar dibawa balik pesantren...sebab Attar langsung tak bersalah....

So kemuncak cerita aku rasa bila time Attar nak menikah dengan Saida, Hamka muncul...Cis rupanya dia tak terbunuh pun..Lepastu Attar tak sampai hati..dia nak pass balik Saida pada Hamka...hah yang ni aku tak berkenan. Ingat pompuan ni barang bole tukar2 ker...Tapi akhir sekali Attar tetap bernikah dengan Saida. Dan Hamka pergi musafir sekali lagi..

Ok itu jer review dulu..kepala aku bertambah sakit ni...adoi...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment