Tuesday, April 24, 2012

JALAN2 HIBURKAN HATI..

Aku memang pantang cuti. Sebab selalu time cuti2 ni aku tak ada benda nak buat. So hari ni aku plan nak jalan2 habiskan balance gaji bulan lepas..wow cakap macam banyak jer...erk tapi hari ni aku tengok..mcm banyak jer duit yang keluar..hmm tak apa lah. Aku tak kisah sangat.. Untuk bulan ni. Tapi start bulan depan...duit kene fokus benda lain yer...

Pergi plaza angsana. Tempat wajib. Badan cemerlang. Uii serius aku cakap..boring sey duduk rumah time weekdays. Siaran tv pun..bukan aku folo sangat. Jadi aku memerlukan sesuatu untuk dibaca.. Maka aku pun beli la buku2 tu.. Ada juga faedahnya...

Lepastu aku tengok kat UO ada sales lagi. Maka aku beli la handbag yang aku idam2 kan tu...dah lama aim ni..sekarang baru bole beli.. Syukur dan gembira. Aku bukan la style orang yang beli banyak2 bag buat stock. Pilih jer mana nak pakai. Bukan. Aku bukan macam tu. Aku style, beli satu pakai sampai koyak or rosak or jemu. Tapi biasanya aku pakai beg,bole tahan 6 bulan...tanpa jemu. Lepas 6 bulan start jemu sket2. Time ni la baru gatal nak tukar beg baru. Lepass tu kadang beg ni,ada rosak..terutama tali.. Sebab aku kan jenis nak sumbat segala macam benda. So beg berat dah tak mampu tanggung beban...haa tika dan saat ni la tali dia ko bole tengok ala2 nak putus gitu.. Sebelum putus,elok aku beli baru siap2 ha ha.. Tak de la keje aku nak belek2 beg jer tiap2 malam..hmm

Sebenarnya plan asal aku nak belikan mak aku purse. Cari punya cari..nasib baik ada yang aku berkenan. Kalao tak, terpaksa la aku sambung jalan ke jusco pulak.

Habis beli semua barang. Aku decide terus balik..ceh konon bagitahu ayah aku aku nak beli buah kat @mart kempas...sekali tak jadi. Sebab perut aku lapar.. Dan aku dah tak larat nak jalan sorang2 angkut bnyak barang.. Ooh lupa nk cerita aku beli sandal baru juga. Fabiano ricco. Macam tu kot ejaan. Selalu memang aku beli brand ni.. Nak gantikan selipar lama aku. Sama macam beg, aku pakai sampai dan buruk baru tukar. He he fuh...

So gedebak gedebuk hari ni total lost lebihkurang rm300. What??? OMG... Tadi aku cakap nak jalan2 habiskan balance gaji bulan lepas kan... RM 300 eh...fuh konpius aku.. Asal banyak sangat balance ni.. Ni mesti ada udang sebalik mee.. Ahaks..


Moral of the story: jangan biarkan aku duduk sorang2. Nanti lagi banyak duit yang keluar..hmm encik tunang...sila amik perhatian yer... Ok layan gambar buku yang aku beli tadi...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment