Thursday, May 17, 2012

MEREKABENTUK

Kali ni aku nak cerita pasal modelling software.

Walaupun aku budak engineering. Tapi sebenarnya aku bukan minat sangat dengan modelling or design. Boleh macam tu. Kalao kene buat benda ni,kira macam aku terpaksa rela la buat benda ni.

Ingat lagi time aku belajar dulu. Ada subject autocad. Mula2 dengar macam excited jer..apa benda la agaknya. Sekali bila dah belajar...memang hampeh.. Xminat btol aku.. So hasilnya aku belajar main2. Dan dapat gred D. Bagus kan. Huhu

Bila masuk alam pekerjaan.. Mechanical engineer. Nak tak nak kene la juga belajar untuk tahu serba sedikit function modelling ni. Terpaksa rela la aku belajar software catia. Tu yang ada gambar telephone tu. Bila bos aku suruh aku design satu part. Memang huru hara la. Sejak dari tu aku dah malas nak involved design.

Masuk jer kilang baru,antara content training dia adalah UG. Software yang lebihkurang catia ni juga.. Makanya. Sekali lagi aku terpaksa rela belajar UG. Gigih aku belajar drafting. Dan modelling sikit2. Mana tau ada apply time nak buat kerja nanti. Entah apa yang aku buat pun aku xtau. Layan jer la.. Tapi nasib baik juga sebab aku ada experience guna catia dulu. Dia lebihkurang sama jer..

Bila tengok orang design, rasa macam best je. Tapi bila sendiri,buat..baru tahu pecah kepala. Siap nak pecahkan kepala orang lagi. Ha ha. So kesimpulannya. Aku tak minat design. Drafting maybe ok. Say no to design. Ahaks.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

  1. Kalau Tak Suka... Pulangkan...http://paripariputih.blogspot.com/2012/05/kalau-tak-suka-pulangkan.html

    ReplyDelete