Friday, June 15, 2012

CINTA KERANA

Aku terdengar tajuk topik pagi kat stesen radio mana tah. Tak ingat pulak.
Tajuk nya CINTA KERANA. Terfikir aku,perlu ke cinta bersebab? Dan dan juga aku terfikir...tentang cinta. Segalanya tentang cinta. Apa itu cinta,bagaimana yang dikatakan cinta. Apa penyebab cinta. Ha balik semula kepada yang asal. Kita bercinta kerana??
Hmm aku rasa perasaan cinta ni memang fitrah semulajadi manusia. Ingin dicintai dan mencintai. Allah da terang,dalam al-Quran,kita dijadikan berpasang-pasangan,supaya saling kenal mengenal...jadi perasaan cinta tu memang ada pada diri setiap individu.
Cuma bila nak kata cinta tu kerana apa...perlu ke ada sebab..pada aku memang la perlu. Hanya jangan mengukur keikhlasan bercinta dengan sebab2 yang diperkatakan. Contoh. Bercinta kerana paras rupa yang cantik,tampan... Nanti bole jadi,bila satu masa kecantikan dan ketampanan tu hilang, maka cinta kita pun berkurang...logik ke macam tu?. Nampak sangat tak ikhlas.
Ok itu jer pendapat aku.
Sentiasa berdoa moga2 cinta aku ikhlas kepada encik tunang.
Cinta hakiki hanya lah pada Allah.

Published with Blogger-droid v2.0.5

No comments:

Post a Comment