Wednesday, June 6, 2012

GATAL-GATAL

Aku kan tak berapa suka pegi klinik. Dalam beberapa minggu lepas ada bintik2 kat kaki aku. Gatal lagi..so aku pun garu2 siap pecahkan lagi. Tak lama kemudian merebak la ke jari kaki yang lain.

Lepastu tiba2 ada bintik2 kat tangan pulak. Gatal tu memang gatal. Tapi aku tak berani nak pecahkan atau garu2. Sebab nanti err terkopek2 jadi tak cantik tangan aku. (macam la tangan tu cantik sangat) tambah pulak aku kan nak kahwin so kena jaga tangan la.. Adik tengah aku yang cakap...fuh...

Ahad lepas,time kuar dengan encik tunang..terus pegi klinik..masuk la bilik doktor..terus tunjuk2.. Tangan jari kaki.. Doktor cakap ni alergik pada hama...or benda2 berhabuk. Lepas tu,doktor bagi la ubat antibiotik,ubat gatal dan cream suh sapu. Cream is ok..untuk sapu2 jer kan..tapi pil2 antibiotik dengan gatal tu macam aku malas nak makan sikit. Aku makan beberapa biji je. Dulu aku kan penakut makan ubat. Konon ubat tu pahit. (ni time aku kecik2) tapi sejak aku consume shaklee..aku jadi boleh telan pulak pil2 or tablet or kapsul. Takde la rasa pahit mana- kalo ikut vitamin yang aku makan. Aku agak ubat pun macam tu juga la.

So pengakhirannya aku hanya pakai cream sapu kat tempat yang gatal time malam2 sebelom tidur. Dan nampaknya krim tu berkesan. Da makin hilang gatal2 tuh. Mungkin kuman dia da mati kot. Atau separa mati sebab aku skip2 antibiotik.

Hmm rugi betol. Da la kena bayar rm31. Lepastu terpaksa makan ubat. First time ni makan...uiikkk memang tak sedap rasanya.

Lainkali aku nak jaga diri. Supaya tak kena alergik lagi. Huh.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment