Thursday, October 25, 2012

ETIKA KERJA: SIBUK ATAU BUAT2 SIBUK

Ini adalah entry berbentuk luahan hati tentang etika kerja. Heh, macam aku ni kerja beretika la sangat. Tapi atleast, aku cuba sedaya upaya aku untuk complete task.  Bukan macam sesetengah orang. Hehe ada gaya menuduh ke aku. Tak kan...

Memang apa yang ditulis adalah apa yang dirasa. Betapa susahnya nak berurusan dengan sesetengah orang yang aku sendiri tak tahu nak kategori apa. Tapi bila aku try nak jumpa, nampak pulak dia tengah syok2 berborak...bila call, nada suara macam nak tak nak.. Kita nak bercakap pun bengang! Hati yang sakit pun bertambah la sakit.

Tu belum lagi jumpa spesis yang liat nak follow up. Email tak reply. Call tak angkat. Aku memang pantang manusia style tak pick up call nih. Elok tak payah pakai telefon macam tuh. Email berjela2 tak baca. Sungguh aku tak paham. Aku belom pernah biar unread email dalam inbox. Seboleh mungkin aku baca semua. Tak kira la taraf manager ke hapa. Yang penting kau baca semua. Sebab tu semua adalah follow up progress kerja.

Aku pun bukan la perfect mana pun. Tapi adalah lebih baik jangan cuba menyusahkan hidup orang lain sebelum anda disusahkan. Huh.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment