Sunday, October 14, 2012

HONEYMOON : LANGKAWI PART 2

Ok sambung pada cerita honeymoon langkawi tuh.. Sebenarnya aktiviti yang aku tulis ni tak la teratur, sebab aku pun dah lupa sangat apa aku buat kat sana..huh apasal la kritikal sangat pelupa ni..haha

Hari kedua kot.. Masa tour tu (ini pun termasuk dalam pakej) kitorang sempat la naik bot..jalan2.. Dia ada nama tau aktiviti ni,, tapi aku lupa lagi..hai la.. Jalan2 naik bot pergi tengok sangkar ikan, tengok batu2, masuk gua kelawar... Tapi yang tak bestnya,, baru je naik bot.. Tak lama kenudian hujan turun mencurah2.. Basah sey.. Tapi sebab dah ada atas bot, lepas tu da bayar sorang RM100 pulak tuh..layankan ajer. bila lagi nak main hujan sekali sekala..




Ok la juga.. aku mula2 memang tak suka bab2 bot ke, naik feri ke apa..sebab takut air.. Tapi bertahan jer la..Time ni memang basah habis.. Tapi aku tengok orang lain macam biasa jer..redah hujan..rilekk je..Biasnya dalam aktiviti boat ni, ada la dorang bagi helang makan, nanti kita boleh nampak la helang turun amik makanan, Tapi sebab hujan, helang tu tengok jer makanan yang pakcik bot tu taburkan..Cis....



Hari ketiga lepas checkout, kitoang sempat la pergi kota mahsuri.. hoh rasa macam rombongan sekolah pulak..haha Tapi sebab aku pun belom pernah pergi tempat ni, selalu dok baca2 buku sejarah je kan..So excited juga.. haha Gambar aku haruslah ada.. gamabr encik suami tak de yer..sebab dia yang tukang tangkap semua gambar2 nih.. Nak harap aku, memang kelaut la semua gambar2 nanti..


Sebelum checkout tuh, ada diberi sarapan dalam bilik.. Ini pun termasuk dalam pakej yer.. Sebab lapar, makan terus nasi goreng tuh,. Buah tak sempat nak cuit pun..isk3...




Tempat terakhir kitorang pergi, cable car.. Walaupun cuaca kurang elok, siap kitorang terpaksa beli payung lagi...tapi gigih nak naik juga.. Kabus2 pun nak juga..haha Tinggi tempat ni.. Time naik cable car tu ke atas..wow tawakal jer la..tapi memang best.. dah sampai atas lagi best.. tapi sebab kabus, memang tak nampak apa la... Rasa kitorang datang time tak berapa sesuai kot.. Lainkali kalau nak bercuti kene kaji dulu ramalan cuaca..


Hah gambar terakhir mestilah ada gambar aku dan suami.. hehe Gigih la set timer...Takkan la tak nak ada gamabr berdua kot..kuikuikui
Love you abang..Muah..Haha..
Ok tu jer..ceritta langkawi.. Lepas nk berangan2 nak bercuti kemana eh.. ingat nak pergi kundasang la.wow....

No comments:

Post a Comment