Wednesday, November 7, 2012

SERVER DOWN LAGI...KISAH AIR PURIFIER.

Pagi2 datang kerja, server SG down lagi. Begitu la info yang aku dapat dari budak SG. Makanya time for blogging ler..hukhukhuk

Time drive tadi, aku dengar siaran radio. DJ tu bgtau lelaki akan melalui kehidupan yang ceria dan gembira bila melewati usia 37tahun. Wow ye ker..sebab nya, dikatakan pada usia 37, lelaki berada di puncak kerjaya, dan mempunyai kehidupan yang stabil. Dan lelaki akan lebih fokus untuk memulakan hidup berkeluarga pada waktu ni. Tapi bukan ke aku ada dengar juga yang lelaki ni, kehidupan dia bermula pada usia 40. Orang putih kata "life begins at 40". Entah la macam2 kajian yang dibuat.. Dengar je la.. Hmm

Nak cerita pasal sharp air purifier plasmacluster la pulak. Hmm encik suami selalu je salahkan aku kalau dia selsema. Cis. Katanya aku pembawak virus la.. Haha eleh dia tu entah dapat virus dari mana tah.. So kitorang decide la nak beli air purifier ni.. Hmm survey la beberapa tempat.. Dan akhirnya kitorang beli juga...dekat kedai yang katanya murah.. Ye kot murah.. Malas fikir.. Layan jer...

Menarik aku rasa. Sebab air purifier ni ada light indicator. Kalau udara bersih warna hijau. Kalau udara tercemar sikit warna kuning oren. Tu yang aku sempat tangkap gambar ni.. Dan kalau udara kotor, banyak gila habuk.. Dia kuar warna merah. Aku kurang pasti pulak sejauh mana keberkesanan nya sebab belum seminggu pun pakai. Tapi daripada review yang aku baca, air purifier ni boleh kurangkan habuk, boleh bersihkan udara.. Begitu lah ceritanya. Hopefully dia boleh tolong kurangkab habuk kat bilik aku la kan. Even tiap2 minggu kemas. Kadang still ada habuk lagi.. Ish2

Tapi ada beberapa condition yang kene elakkan kalau nak guna air purifier ni. Air purifier ni sesuai guna kat bilik or ruang tamu. Dan tak sesuai nak guna kat dapur atau bilik air. Sebab daput kan tempat memasak. Minyak2 semua tu. Bilik air pulak sentiasa berair, memang lagi tak sesuai. Lepas tu elakkan juga letak tinggi2 sebab dia ada jarak yang dihadkan dari siling. Begitu. Dan jangan letak dia dekat2 dengan spray pewangi rumah tu. Kang setiapkali wangi, air purifier ni detect udara tercemar, light indicator warna kuning oren pulak.

Ok penat bebel. Da time rehat ni..makan biskut la.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment