Tuesday, December 18, 2012

BEKAL DI TENGAH HARI..

Eleh mood rajin tak pe la kan.. Lately ni sejak2 masak, kalo ada nasi lebih or lauk lebih, aku bawak jer bekal..cukup la untuk lunch..nak buang membazir beb.. Aku, sejak kawen...10sen pun berkira..huhu

Ni salah satu kaedah berjimat yer.. Ye la naik gaji bukan banyak pun..tapi syukur juga, sekurang2 nya ada kenaikan sikit.. Tambah pulak kantin punya masakan sama je.. Orang kata kalo ada graph flowrate dia, memang mendatar je.. Takpun menurun. Tu time kalo kitorang turun, nasi or lauk da habis la.. Oooh memang tak boleh blah..

Keazaman kuat, nak bawak bekal untuk lunch. Setakat ni diri sendiri lepas la.. Tapi untuk encik suami belom lagi..aku ingat kalo nak bawak bekal untuk encik suami.. Kol 430 kene bangun tu.. Aku kan masak lambat.. Jadi jalan terbaik biarkan dia makan kat kantin. Lagipun kantin dia kan macam2 ada...malam jer aku masak dinner sama2...

Tapi takde la tiap2 hari aku bawak nasi kan.. Ada juga aku bawak roti.. Setakat ni aku pernah bawak nasi goreng dengan burger, nasi putih ikan goreng dengan sayur.  Macam hari ni aku bawak nasi putih tomyam campur.. Tiap2 kali pun ada telur kicap. Haha buat penambah rasa..

Hmm malam ni nak masak apa yer..maybe masak sweet sour kot...(gambar urutan terakhir-aku da pernah buat dulu, tapi picture blom masuk blog). Nasib la susunan gambar bila update guna hp ni straight jer.. Kalo guna pc/desktop..bole tulis details bawah gambar.. Jadi imagine je la aku cerita pasal gambar mana yer...
Kuikukui.. Ok la.. Masa rehat da habis ni.. Sambung kerja balik.. Uhhhh stresss.. Daaaa

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

  1. Lauk kantin tu kurang sedap..so kna bawak bekal sendiri. Baru puashati.. Tapi kadang terpaksa juga makan kantin.. Bila da tak sempat nak masak bekal.

    ReplyDelete