Wednesday, December 26, 2012

CUTI KRISMAS

Ini kisah semalam. Cuti public holiday. Mula2 ingat nak duduk rumah je rehat2. Sekali tak boleh tahan. Berjalan juga. Tak kemana pun. Just pergi maidin nusajaya lepastu singgah rumah mak aku. Mak aku da perli2 dah- ko lupa jalan balik rumah?? Eheheh.

Semalam decide nak masak sotong. Dan of course kene ada sayur. Jadi nak juga try masak sayur goreng. Sebab aku bukan pemakan sayur, aku letak la sikit udang dengan suhun sekali time goreng kobis ni.. Nak kasi attractive sikit. Kuikuikui

Sotong pulak, teringin nak try masak blackpepper. Sos blackpepper pun nampaknya ada.. Encik suami beli. Dulu memang aku tak makan. Sekali bila try, rupanya kene pulak dekat tekak ni. So jalan la.. Hehe

Pusing2 kat maidin. Ramai mak bapak tengah dok pusu2 beli kelengkapan anak sekolah. Tetiba teringat zaman aku sekolah dulu. Huhu..

Hari ni plan nak masak lemak labu dengan ikan kicap..tapi tadi baru je aku lunch ayam kicap. So tukar menu la.. Ikan sambal.. Wowo.. Balik nak kene rebus cili kering ni.. Nasib la aku ada topup beli.. Ok skang nak sambung kerja.. Daaa...

Mood: tak sabar nak balik.. Nak tido la.. Ahaks.

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

  1. banyaknya tudung... soping timeee...

    ReplyDelete
  2. Aah.. Tiba2 terasa nk mmbeli pulak...hehe hujung2 tahun. Ada budget sikit...orang kata, tudung tahun baru..

    ReplyDelete