Monday, January 14, 2013

JALAN2 CARI MAKAN DI FISH MANHATTAN TEBRAU CITY

Ni semua gara2 ternampak gambar makanan kat facebook si rashidah la, buatkan aku pun sibuk nak makan kat fish manhattan ni. Dan nak juga try makanan yang sama! huhuhu
Semalam decide pergi makan lunch dekat fish manhattan jusco tebrau city. Kitorang order minuman cala-cala, dengan tropical breeze ke brech aku lupa la ejaan dia, tapi bunyi lebih kurang la.


Tu dia gambar airnya.. menyelerakan, cala-cala ni memang best. Sebab best la. tak tau nak cakap macam mana. lepas tu makanan, kitorang order seafood platter kot. Ni nama aku main agak je la sebab memang aku tak ingat sangat nama2 makanan ni, lagipun dekat menu, dia siap ada picture sekali, so style tunjuk2 jer la..

Opps nak membebel sikit, tu pasal kadang dalam berjualan ni, picture ni penting. Nak2 bab makanan ni.. sebab biasanya dari mata turun ke hati...Orang nampak dalam gambar macam sedap, tu yang kebanyakan terus order tuh. Dan majoriti orang juga berharap yang rasanya pun sedap la kan.. kalo sedap garenti datang berkali2. Ok cukup membebel.


Tu dia makanan, nasib baik ada disediakan nasi sekali. Aku kan tekak melayu sikit. So haruslah ada nasi.. kalo tak memang lapar lagi la..walaupun da makan. Erk, bole ke macam tuh? Konpius dibuatnya. Nafsu nafsu tuh...fuh

Set ni ada udang, ikan, sotong, kentang dengn nasi. So far bole tahan la kan... Da try sekali cukup la. harga pun bole tahan wooo... satu set tu je dah lebih rm50.. sekali sekala ok. kalo selalu, bole kopak dibuatnya. haha...

Tengah2 makan, terjumpa pulak ex-pcm dulu. Si Agnes, baru la tahu rupanya Agnes pun dah resign... hmmm banyak la orang yang resign nampaknya..Tak pe, setiap orang kan jalan dia lain2...
Ok stop dulu la. Ada benda penting yang aku nak kene buat ni. Hmm untuk dapatkan sesuatu, kene la berkorban kan. harapnya berbaloi... Daaaa...

p/s: da makin serasa update guna ipad mini ni.. tapi software dia ada problem pulak, aku memang nak kene kaji lebih dalam ni.. apa software untuk update blog dari ipad mini, software yang user friendly. Yang boleh buat arrangement macam style dalam pc, picture-text-picture-text, kalau macam update using blogdroid dari handphone, picture-picture baru bole text-text, erk betul ke ayat aku ni... aaah tak kisah la... yang penting aku dapat tulis apa je yang aku suka, nama pun blog suka2. hehe

No comments:

Post a Comment