Tuesday, January 29, 2013

MAKAN LUAR, SATE GORENG, BUKU RESEPI

Malam tadi tidur bukan la lena sangat, sebab rasa macam nak selsema. Tapi bila bangun tidur je, aikk takde pulak selsema ni.. musykil2 padahal semalam time tidur berapa kali terjaga siap amik tisu letak sebelah bantal lagi..

Lifestyle aku memang totally changed ar.. adus... sudah la balik kerja lambat, dekat kol 730 sampai rumah, lepas tu memang flat la, nak masak pun rasa da takde mood. Terus ajak encik suami makan luar.

Tapi disebabkan encik suami dah siap masak nasi, takkan nak buang saja kot nasi tuh.. Ok decide buat nasi goreng. Makanya semalam, disaat jam dibawah


Gigih la aku buat perencah nasi goreng.. Dengan alasan bangun pagi jer, dah siap tinggal tumis jer.. Lupa pulak aku nak snap picture.

Dan tiba2 aku terlebih rajin- bukan la rajin sangat sebenarnya. Petang semalam, aku ada pesan dekat encik suami, minta dia rendam apa2 la, konon nanti nak buat masak dinner. Lalu encik suami memilih daging. Kan ke semalam aku makan luar, so takkan nak masukkan balik daging dalam peti.. dah alang2... Perap sekali la, untuk buat sate goreng.. layan...


Hasil perapan, ni dah siap gaul semua, tinggal nak simpan dalam peti sejuk jer...


Aku kalau waktu memasak, tak de buku memang tak sah. Bukan apa, saja nak double confirm resepi, kang durhaka resepi jadi lain pulak rasanya.. hahaha

Ok la.. nak bersiap pergi kerja ni.. Konon hari ni nak datang awal, entah bole ke tidak ni.. Daaa..

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment