Wednesday, March 20, 2013

HARUM MANIS.

Hari tu masa aku pergi pasar malam, nampak la orang jual pelam ke mangga harum manis. Memang nampak sedap, penjual tu bagi aku rasa, tapi aku- konon jual mahal, cakap tak nak rasa. Decide nak beli terus, amik la dua biji..(buah tu menggoda, padahal nak beli banyak, tapi aku tahan, takut risiko buah tak manis)

Dalam hati dah terbayang, fuhh mesti sedap dan manis buah ni.. tak sabar pulak nak makan.
Ok balik rumah, aku biarkan semalaman dalam peti ais. Esoknya dah ready nak kopek dan makan, sekali rasa dia.....


Tak tahu la aku nak kata apa. Dia tak la manis sangat(macam yang aku harapkan) tapi dia pun tak la terlalu masam... Warna dia pun belom lagi oren macam yang kat kedai tu...Aku beli buah yang belom masak ker...hmmmm....tapi dalam pada tu habis juga sebiji aku makan..Dah beli. Tak elok membazir pulak kan...

1 comment:

  1. Salam puan kalau nk order sy pos dr Perlis. Rm55 per box = 3kg per box pos cost rm15. InsyaAllah puashati.

    ReplyDelete