Friday, March 29, 2013

MEE BANDUNG.

Lama dah tinggalkan blog, banyak benda nak tulis(kalau boleh) tapi setiapkali pun nak tulis, ada jer hal.. ok alasan saja jer, padahal, kalao nak curi2 masa masih sempat. Selalu aku tulis adalah diwaktu rehat kat opis, sebab time tu saja aku boleh tulis2. Tapi sejak aku melayan running man tu, hmm tak ada la entry untuk waktu rehat.

Kali ni aku nak tulis tentang mee bandung. Kan ada aku cerita yang encik suami request nak makan mee bandung kan....begitu gigih dia, sampai siap order pes mee bandung lagi..


Mee bandung mak pon muar... hmm...gigih tak gigih kan.. siap beli dua bungkus lagi..Maka aku pun gigih juga la prepare bahan2...Tak lupa, siap survey resepi kat internet lagi.

Last2 kuah mee bandung ni encik suami yang masak sendiri, sebab dia cakap cara aku salah, so aku biar dia masak. sekali sekala bagi dia masak, ok juga kan.. kuikuikui


Encik suami suggest campur sekali mee dalam kuah.. hmm


Bila makan, terasa kesedapannya.. Aku cadangkan bole la dijadikan menu untuk,open house ker..sebab aku rasa senang, hanya prepare bahan, dan masak kuah, terus celur mee.. tak perlu nak kisar bagai.. kuikuikui dasar pemalas disitu.

So rempah mak pon ni memang sedap.. lima bintang aku bagi.

2 comments:

  1. Wahhh sedapnya Nani mee bandung awak. Nanti Kak Azie pun nak cari la pes macam tu. Sebab tak reti nak buat juga.

    ehhh awak pun peminat siri Running Man? Hmmm leh geng dgn anak-anak dara Kak Azie ni. Habis semua jadi peminat setia, pastu kukik kukik gelak macam nak rak dalam bilik. Arrrhhhh!

    ReplyDelete
  2. hehe kak azie, memang sedap tau pakai pes ni..nak buat pun senang.. serius tak rugi.. strongly recommended. hehe nanti akak cuba tau.

    sejak kawin ni baru melayan running man... kesukaan encik suami... melarat ke saya pulak...akak pun join la anak dara akak tu... mesti akak pun tergelak sama.. lawak cerita dia..

    ReplyDelete