Monday, April 1, 2013

KERETA AKU.

Hari pertama di bulan April, kejap sungguh masa berlalu. Da pun sampai bulan 4. Tak terasa pun. Hari ni pergi kerja dengan hati retak seribu.. hoi habis kereta aku tau, banyak betol tahi burung!! Ni la bahana, letak kereta bawah pokok, ingatkan, bole la bagi kereta berteduh dari panas matahari, rupanya tak guna, makin buat aku panas hati, ada...

Hari ni juga la minyak kereta aku da nak habis. Jadi nya aku perlu isi minyak sebelom sampai ofis. Kalau tak di isi, satu hari hati aku tak senang duduk.. Gigihla juga bersiap awal- tapi tak la awal sangat- konon nak singgah stesen minyak.

Sampai stesen minyak, lambai tangan dekat pekerja bangla kot, mintak dia sapukan air atas kereta pakai span, dengan harapan bole la tanggalkan tahi2 yang melekat tuh, harapan tinggal harapan saja, rupanya bangla yang lain baru nak pergi tukar air, baru nak bancuh air sabun, rasa macam nak jer cakap- apsal kau ni tak prepare awal2 air sabun tuh? nak mintak aku tunggu berapa lama lagi?- tetiba mood garang pulak pagi ni..

Terus aku kata, tak payah tunggu la, sebab aku pun nak pergi kerja ni, da lambat. sungguh berbudi bahasa plak bangla tu, siap say -sorry ye kak- terus tak jadi nak bebel..gulp..

Balik nanti kene tekad semangat nak singgah kedai cuci kereta, tak boleh tahan tengok kereta da macam sangkar burung da.. Ni cuaca panas terik lagi la, habis melekat kuat tahi2 tu ke body kereta aku..

Petang ni juga aku pergi basuh kereta.huh

p/s: tadi lalu area plaza angsana time nak pergi kerja, makk aii serupa ladang sampah aku rasa, sepah sana sini, orang malaysia, memang suka membuang merata2 eh... Balik kang aku nak lalu lagi, tengok dah bersih ke blom, kepoh kan?

4 comments:

  1. assalamualaikum nani...betul tu mama lalu hari tu pun mmg bersepah sampah..:)

    ReplyDelete
  2. mama, sampai hari ni pun masih sepah lagi... dorang kemas sikit2.... hehe

    ReplyDelete
  3. sgt keypoh ok :p ihihihihihhi,... ! tp org malaysia mmg suke buang sampah tak tau kenapa :( ari tu aku panas hati sbb tgk org ader pakcik tua makan rambutan dlm keter pastu campak ke luar! dah lah dah tue...hrmm..tak bg contoh yg baik langsung..

    ReplyDelete
  4. hehehe itu la, kalao yang tua pun dah buat cara macam tu, yang muda2 ni lagi la suka mengikut....

    ReplyDelete