Wednesday, May 8, 2013

NILAI DUIT.

Hari ni aku singgah kedai beli makanan. Ni cerita pagi tadi. Sebelom pergi kerja. Dah la pergi kerja lambat. Masih sempat nak menyinggah kedai lagi. Ha ha. Macam aku tuan punya kilang. huihui

Masuk je kedai terus amik roti. Lepas tu berhajat nak beli gula2 hacks. Punya la lama aku tak beli gula2- sekarang harga dia da dah jadi dua puluh sen untuk tiga biji! Dulu kan dua puluh sen boleh dapat empai biji. Makk aiii tersedar sekejap. Zaman dah berlalu begitu pantasnya.

Nilai duit da semakin... arghhh tak tahu nak cakap macam mana. Kalau aku pun boleh terasa, bayangkan la zaman atuk nenek kita dulu-kuih boleh dibeli dengan harga lima sen sebiji, gulp. Sekarang tiga biji harga satu ringgit. Hoih. Kalo dapat makcik yang baik hati sikit- dapat la empat biji harga satu ringgit. Eh eh eh pening la pulak aku menulis setiap satu perkataan. Malas nak taip nombor, boleh macam tuh?

Sudah la sekarang susah nk cari duit. uhuk2. Yer. Kerja susah nak dapat zaman sekarang. Nak kene compete dengan others yang kita pun tak tahu- maybe lagi bagus dari kita atau kurang bagus dari kita. Eh ni topik apa ni tetiba je kan.

Ok sekarang tengah tunggu masa nak balik jer, padahal kerja ada la nak kene buat nih. Nampak gaya macam nak hujan. Nasib teringat bawak payung masuk ofis. Hmm. Penat merepek kat sini, sambung kerja la. Daaa..

p/s: sambil2 fikir hari ni nak masak p agaknya.

No comments:

Post a Comment