Monday, June 10, 2013

KAU ADA BLOG?

Bila ada orang personal tanya aku- ko ada blogspot?/ ko ada blog? Serius aku rasa gugup gagap juga nak menjawab. Tak tahu sebab apa. Teringat dulu apa sebab2 aku terjun dalam dunia blog ni. Motif utama hanyalah suka2. Saja nak habiskan masa dengan menulis. Da alang2 selalu baca blog orang, bagus juga kalau dapat tulis blog sendiri.

Dulu ingat aku tak nak dedahkan apa2 profile picture or gambar yang boleh menunjukkan ooo itu aku. Tapi sedikit sebanyak aku berani juga upload gambar tentang aku-wedding, honeymoon, jalan2...Dan juga bagitahu kawan terdekat pasal blog aku. Dari mana keberanian datang, tak sure tapi sekadar suka2 aku nak share.

Lepas tu bila aku tengok follower yang makin bertambah, aku jadi seronok dan semangat nak blog berkobar2. Blog aku ni pun sekadar cerita tentang aku. Tapi cerita pun tak de lah berlebihan sangat. Kene jaga batasan. Tak kan la semua cerita nak tulis kot. Hanya yang bersesuaian la. Some stories better left untold. hukhukhuk.

Tapi aku sebenarnya tetap ada sikit(banyak juga la kot) rasa malu dan segan bila dapat tau kawan2 baca blog aku. hahaha Encik suami baca lagi la segan, tapi buat tak tahu saja sudah lah. Asalkan hati gembira. Bole macam tu? Pentingkan diri sendiri.

Jadi in future kalau ada orang tanya aku lagi, aku mau jawab apa ya? Err apa yang buatkan orang terfikir nak tanya aku soalan tuh? adakah dia pun blogger juga? atau nampak sangat kah aku ni asyik la blogwalking guna hp? Sekarang pun update guna hp sahaja, malam baru uodate pakai ipad.. Time kerja sempat lagi curi masa, ahaks...pening kepala.

2 comments:

  1. In future, kalau org tanya, ngaku je la... heheheh.. untung2 diorang lak follow. Mcm i, mostly org x kenal. Ada dua tiga kerat je yg kawan n family yg tau i ada blogn follow. err... suka remain anonymous sbb rasa bebas nak bercerita. Tapi mcm nur kata, x semua bleh share. Kita share mana yg buleh jela kan... :-)

    ReplyDelete
  2. hehe, btol.. next time, mmg nk mengaku saja - ada blog.aah tak semua benda kita kene share..hihi

    ReplyDelete