Saturday, July 13, 2013

KREATIF DAN INOVATIF.

Tiga perkara yang membuktikan anda kreatif dan inovatif:

1. Efisien mengurus masa
2. Ada aktiviti lain yang tiada kaitan dengan rutin
3. Cara fikir pelik sedikit atau adjust cara anda melihat

(petikan kata dari buku Tuah al Haj)

Habis.. saja nak share petikan kata tuh.. Sebenarnya untuk diri aku juga, bila menulis akan lebih mudah kita nak ingat or terkesan kat hati.. Eh, adakah ini dikira menulis? Menaip? Sama saja kot...

Ok ni cerita lauk buka puasa. Hari pertama, masak ikan bakar dengan sayur air. Tapi kelam kabut sikit sebab first day, tak reti nak adjust time, maka gambar lauk adalah tak sempat amik..

Hari kedua pulak, makan ayam panggang,sayur kobis goreng.. Yang lain2 tu makanan beli.. Maklum la aku mana reti nak masak roti jala ke kuih keria ke roti goreng ker.. Aku rasa sepanjang puasa ni memang aku x masak la masakan berlemak ni, tak reti.. Ada kang yang ter rasa tawar pulak kang.. Daripada bunuh mood, elok tak payah masak terus.. Tengok lauk saja tau, background belakang tak payah amik pot..dengan periuk nasi la, bantal tulang la, tuala la.. hoih.. pening kepala aku nih...


Hari ketiga pulak lauk kacang buncis goreng dengan sotong masak blackpepper.. Ni semua style masakan nak habiskan stok makanan kat rumah.. eheheh..Kari tu macam biasa- kari roti jala yang dibeli kat bazar ramadan..Uhuk uhuk..


Ok petang ni nak masak apa yer. Cuma ada daging dengan sayur kobis saja.. Kalau aku bole je nak masak lauk daging kicap dengan goreng kobis.. Tapi rasanya encik suami mesti nak membeli makanan lain kat bazar.. Kuikuikui Layan saja lah...

p/s: Tajuk takde kene mengena dengan gambar.. Ayoyoyo

2 comments: