Sunday, September 22, 2013

BEBELAN DI PAGI HARI-TERJAGA DARI TIDUR-

Tiba2 terjaga dari tidur, mimpi pasal kerja!! Nightmare betul. Aku memang selalu macam ni, kerja memang banyak effect pada life aku even diluar waktu kerja pun. Hmm bangun tenangkan hati...
Tak tahu la apakah aku ni kuat sangat bekerja atau efficiency aku makin lama makin kurang???  Sekarang bila dah terjaga, mata pula tak nak lena.. 

Ok sebab kurang ngantuk, meh kita tulis sesuatu dekat blog. Malam semalam aku ikut encik suami ke KSL City, encik suami memang kaki games- so nak download games baru katanya. Layankan saja lah. Sampai je sana terus cari lot parking, sebelom2 ni memang biasa parking basement level1, tapi aku tak tahu apa kena dengan area situ, bau kurang menyenangkan!!!! Macam bau loji kumbahan!!! Memang tak tahan dibuatnya.. Sampai sesak nafas. Siap kena tutup hidung.. Tak faham dengan sikap pengurusan bangunan, tak de ke apa2 tindakan nak menangani masalah ni?? Payah2.. Memalukan betul. Sudahnya kitorang parking dekat level5. Selesai urusan, cepat2 keluar, perut pun da lapar, singgah restoren angah DC pekena chicken chop satu.. kuikuikui

Ni nak cerita pasal internet pulak. Aku dengan internet tak dapat dipisahkan. Sekarang kan zaman maklumat di hujung jari jadi celik je mata aku memang akan capai ipad lepas tu online apa yang patut, ehehe buruk perangai aku rasa. Tapi aku takde la addict sangat macam nak ber twitter or instagram bagai..just blogging saja.. Makanya kalau line internet tiba2 jadi slow, memang hangin la satu badan..Yang jadi masalah- bila terlalu asyik online kadang2 tak sedar masa berlalu.. tup2 eh da pukul 7, eh pukul 8, eh pukul 9.. Nak2 kalau hari cuti, tak tengok tv tak apa, janji bole layan online.

Untuk elakkan aku terlampau leka, so aku disiplinkan diri aku tiap2 cuti hujung minggu. Sabtu ahad lain sikit berbanding hari biasa, waktu ni la dapat buat aktiviti kemas rumah, cuci toilet dan sebagainya.. Cara yang paling berkesan adalah off terus internet waktu aku buat2 kerja rumah. Kerja rumah didahulukan, siap semua baru on balik.. Dan nampaknya cara ni agak berkesan pada aku.. haha 

Aik banyak benda da tulis ni tapi mata makin lama makin segar pulak.. Nak kene tido ni.. ok stop bebel dulu, kang sambung lagi..

2 comments:

  1. Kalau x ada internet..rasanya mcm x blh nak hidupkan... mcm x mengikuti perkembangan ajer

    ReplyDelete
  2. betul tu kak. tapi kalo terlalu addict pun masalah juga. leka sangat sampai kerja suka bertangguh (saya la tu) kekekeke

    ReplyDelete